Cestujúci, ktorí využívajú železničnú dopravu, si teda budú môcť nárokovať odškodnenie pri meškaní vlaku.
"Komerčné odškodnenie si však zatiaľ cestujúci budú môcť uplatniť len pri vlakoch v medzinárodnej preprave. Cestujúci budú mať nárok na odškodnenie, ak si kúpili medzinárodný cezhraničný cestovný lístok, ktorého nástupná a cieľová stanica je vo vnútri Európskej únie, Švajčiarska alebo Nórska," hovorí riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.
Nárok na odškodnenie vzniká vtedy, ak cestujúci príde medzinárodným denným vlakom do cieľovej stanice so 60-minútovým meškaním a nočným vlakom so 120-minútovým meškaním. Železnice v takomto prípade vrátia cestujúcemu 20% ceny cestovného lístka.
"Cestujúci však nedostane peniaze v hotovosti, ale môže si odrátať príslušnú sumu pri nákupe ďalšieho cestovného lístka. V prípade meškania medzinárodného vlaku dostane cestujúci v cieľovej stanici potvrdenie, ktoré vydá spoločnosť, ktorá zavinila meškanie vlaku."
Okrem doby meškania vlaku, by však mala byť ďalšou podmienkou na získanie odškodnenia aj cena cestovného.
"Minimálna cena cestovného lístka musí byť nad 50 eúr, čo je asi 2-tisíc slovenských korún. Pritom v cene je zahrnutá aj cena rezervácie, prirážky alebo iné príplatky, ktoré sú súčasťou cestovného."
Vo vnútroštátnej doprave sa bude železničná spoločnosť otázkou odškodnenia zaoberať až na budúci rok. Či sa tak stane, je však hudbou budúcnosti.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári