Nespokojnosť vodičov s prejazdom križovatkou Prešovská-Sečovská sa prejavila hneď po zmene v organizácii dopravy v októbri, kedy bola daná do
Kveta Podhorská
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
užívania cesta po pravom brehu Hornádu a nový most na Južné nábrežie. Očakávali totiž, že sa jazdiť bude bez zdržania. Rýchlo si zvykli, že pri predchádzajúcej zmene v júli sa oproti dovtedajšiemu stavu doprava podstatne zrýchlila. Teraz nadávajú najmä pri semafóroch. Sťažujú sa na krátke intervaly a dlhé čakanie. Občas vznikajú situácie, že sa na križovatke nakopí veľa vozidiel a hneď je nervozita. Stáva sa, že zahapruje svetelná signalizácia. Vybavená je snímačmi, ktoré reagujú na počet vozidiel prichádzajúcich do križovatky. Prednostne ju opúšťajú autá, ktoré prichádzajú z centra mesta. V špičke by totiž mohol nastať doslova dopravný kolaps nielen na Palackého ulici, ale aj na nadväzujúcich križovatkách.
Motoristi si neuvedomujú, že je to živá stavba, na ktorej sa intenzívne pracuje. Prispôsobiť sa musia súčasnému stavu, pretože zásadné presmerovanie dopravy sa v najbližšom období neplánuje a potrvá to do októbra budúceho roka, kedy má byť hotový aj tretí mostný objekt v trase starého. Iná možnosť neexistuje. Je to provizórny stav v záujme definitívneho vyriešenia nakritickejšieho dopravného uzla v meste, ktorý ešte dlho potrvá. Všetko chce svoj čas. Úprava časových intervalov signalizácie môže jednému smeru pomôcť, ale na úkor iného. Prednosť však bude mať vždy odľahčovanie mesta. Skúsme sa vrátiť o niekoľko mesiacov dozadu. Bolo to lepšie? S tým asi nesúhlasí nikto. Zlepší sa to po dokončení stavby? Rozhodne áno. Buďme trpezliví a skúsme pochopiť, že na ceste sa pracuje, ale i jazdí a premávka nie je odstavená, i keď aj to by bola jedna z možností, tých horších.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári