uvoľnenie aspoň jedného jazdného pruhu cesty zo Štrbského Plesa na Podbanské. Osem ďalších pracovných skupín odstraňovalo stromy z približne päťdesiatich zavalených objektov. "Narazili sme na najťažší úsek, je tu nasadených 27 ľudí a ťažká technika," uviedol veliteľ zásahu a šéf Hašičského a záchranného zboru v Poprade Ondrej Šproch.
"Ďalšie skupiny pokračujú na uvoľnení cesty medzi Štôlou a Vyšnými Hágmi, a rozšírení jazdných pruhov na ceste medzi Štrbou a Tatranskou Štrbou. V stredu popoludní by už mal byť úsek medzi Tatranskou Štrbou a Štrbským Plesom ísť na plný profil. Robíme všetko preto, aby aj cesta medzi Dolným Smokovcom a Štrbským Plesom bola sprejazdnená v oboch prúdoch, v sobotu sa totiž na Štrbskom Plese začína lyžiarska sezóna," uviedol šéf Krízového štábu a prednosta Obvodného úradu v Poprade Milan Baran. Podľa jeho slov problémy sú ešte so zásobami vody pre Horný a Dolný Smokovec, krízový štáb riešil aj náhradný zdroj energie pre časť Nadbanské.
Situáciu vo Vysokých Tatrách si prišiel v utorok pozrieť aj predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík. "Na cestách II. a III. triedy, ktoré sú v našej správe, odhadujeme škody na približne 27 miliónov korún. Samozrejme, chceme, aby boli čo najskôr sprejazdnené. Pracovným čatám dáme k dispozícii ubytovanie v našich tatranských zariadeniach," povedal P. Chudík. Spomenul aj finančnú pomoc, z vlastnej rezervy uvoľnil pre konto na Obnovu Vysokých Tatier 57-tisíc korún. Ďalších 500-tisíc pravdepodobne schvália aj poslanci VÚC a ďalších 443-tisíc by na pomoc Tatrám malo ísť z rezervy investičného fondu. "O perlu Slovenska, ktorou Tatry sú, sa musíme starať všetci a to nielen teraz, ale aj v budúcnosti, aby sme čo najskôr na tú skazu zabudli," dodal predseda PSK.
Do života sa postupne vrátia aj železnice. Včera začala jazdiť električka na trati Poprad Veľký Slavkov. "Prioritou je dostať sa po Starý Smokovec, predpokladáme, že táto trať bude spojazdnená do 7. decembra. Ozubnicou železnica z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso môže byť obnovená okolo 15. decembra," uviedol oblastný riaditeľ železníc SR v Košiciach Ján Juriga. Ako dodal, najťažšie bude sprevádzkovanie trate TEŽ zo Smokovca na Štrbské Pleso. "Na 90 percent sú tam poničené stĺpy a potrebujeme kompletne zrekonštruovať troleje. O termíne obnovy sa neodvažujem hovoriť. Všade sme však zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu," dodal J. Juriga. Železničiari odhadli predbežné škody na svojich tratiach v Tatrách na viac ako 160 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári