Korzár logo Korzár Košice

Správca komunikácií trvá na tom, že odbočovací pruh na Žižkovu je dobrým riešením

Košice - Odbočovací pruh vľavo zo Štúrovej ulice na Žižkovu je už v prevádzke, ale táto zmena na križovatke je aj terčom kritiky. Vraj nie je v

súlade s technickými normami. Na poslednom rokovaní mestského zastupiteľstva dostal poslanec Tibor Matoušek písomnú odpoveď na interpeláciu o riešení dopravnej situácie na Kukučínovej ulici, ktorá bola zjednosmernená. Občania bývajúci v tejto lokalite spísali petíciu proti tejto dopravnej zmene, pretože im to komplikuje príjazd s autami domov a žiadali vrátenie do pôvodného stavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa vyjadrenia, ktoré poslanec dostal, mal Útvar Správy komunikácií Košíc overiť možnosť zriadenia ľavej odbočky. Uvádza sa v ňom aj to, že "zástupcovia SKK zistili, že v súčasnosti priepustnosť tejto križovatky je už maximálna a doplnenie samostatného ľavoodbočovacieho pruhu by 'zahltilo' medzikrižovatkový priestor križovatiek Moyzesova-Štúrova a Štúrova-Kuzmányho". Útvar SKK mal preveriť možnosť vedenia dopravy v jednom spoločnom pruhu pre rovný smer (Moldavská) a ľavý smer (Žižkova).

SkryťVypnúť reklamu

Na jednej strane správca komunikácií hovorí o "zahltení" priestoru, na druhej je odbočovací pruh už niekoľko týždňov zrealizovaný. "Jeho dĺžka nezodpovedá norme STN 73 6102. Musí byť minimálne 40 metrov, pričom má polovičnú dĺžku. Napriek tomu, že hlavný inšpektor uznáva, že pruh nie je možné urobiť, stalo sa tak. Ďalší problém je s cestnou svetelnou signalizáciou. Aby sa táto úprava zmestila do radiča bez jeho finančne náročného rozširovania, tak sa zrušili smerové signály zo Žižkovej a teraz je tam plný signál. Zabudli však inštalovať vyprázdňovaciu šípku vľavo, aby vozidlá zo Žižkovej pri odbočení vľavo v smere do Moldavskej vedeli, že z protismeru majú červenú a môžu plynulo odbočovať," vyjadril sa k súčasnému riešeniu dopravný inžinier Pavel Titl.

SkryťVypnúť reklamu

Spochybňuje aj vydanie stavebného povolenia. Ak existuje, tak si ho vydal správca komunikácií sám sebe ako správny cestný orgán. Pritom k realizácii zmeny boli záporné stanoviská ÚHA, ale aj DPMK. Podľa odhadov to nebola vôbec lacná investícia. Koľko zaplatilo mesto za odbočovací pruh? Úprava komunikácie cca 160-tisíc, úprava zvislého a vodorovného dopravného značenia 20-tisíc, úprava radiča 15-tisíc, CSS 35-tisíc, čiže minimálne 230-tisíc korún. Keby sa urobila požadovaná úprava radiča, bolo by to minimálne o ďalších 50-tisíc viac.

"Ešte pred dvomi mesiacmi sa na komisii dopravy hovorilo o tom, že SKK má všetky peniaze na údržbu vyčerpané. Tie by mali byť určené v rozpočte na vysprávky a nie na realizáciu dopravných riešení, ktoré nemuseli byť, keby sa to v meste riešilo koncepčne. Bola to investícia," dodal P. Titl.

SkryťVypnúť reklamu

Správca komunikácií zmenu pokladá za správne riešenie. "Pôvodne sa uvažovalo s inou alternatívou riešenia jazdných pruhov pri zachovaní ich počtu, čím by sa križovatka zahltila vozidlami. Po premeraní šírky komunikácie Štúrovej ulice sa pristúpilo k jestvujúcemu riešeniu. Stanovisko pre poslancov sa pripravovalo v čase hľadania možností na realizáciu stavby," zareagoval na kritiku hlavný inšpektor Útvaru SKK Ing. Václav Kohoutek.

Ľavoodbočovací pruh na Žižkovu je podľa neho z dôvodu nízkej zaťaženosti odbočky kratší, ale nie je v rozpore so STN. Aj na iných križovatkách v meste je zaraďovací pruh kratší ako 40 metrov. Aj pravá odbočka na Žižkovu v smere od Moldavskej. Ľavá je v "zelenej vlne", takže vozidlá odbočujúce na Žižkovu prechádzajú križovatkou spolu s rovným smerom na Moldavskú. Keď je z vedľajšieho smeru plný signál, môže, ale nemusí byť inštalovaná vyprázdňovacia šípka. Norma to nevyžaduje.

"Čo sa týka financií, úprava komunikácie stála 50-tisíc, vodorovné značenie 18-tisíc, úprava CSS do 50-tisíc korún. Celková suma nepresiahla 120-tisíc. Čiastky záverečnej faktúry sa ešte upresňujú. Povolenie na realizáciu stavby bolo vydané v zmysle platných predpisov po odsúhlasení kompetentnými orgánmi," uzavrel V. Kohoutek diskusie o tom, či to bolo správne rozhodnutie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 821
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 912
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 741
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 865
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 849
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 540
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 839
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu