komunikácií zabezpečujú z vlastných zdrojov a vlastnými, alebo požičanými mechanizmami. Mesto čistí a udržiava v zjazdnom stave iba cesty, po ktorých premáva mestská hromadná doprava. Prednostne sa sprejazdňujú cesty v meste. Okrajové časti majú osemhodinový limit na to, aby sa k nim mechanizmy dostali.
V malých častiach si uvedomujú, že sú na konci. Aj podľa mapy, aj podľa dôležitosti. S tým sú zmierení.
"Pripravujeme sa, ale ešte vždy nemáme celkom jasné, kto bude odhrňovať sneh. Skládky posypového materiálu sme už prichystali. Keď nás to zasype, nastúpia aktivační pracovníci s lopatami a fúrikmi na miesta v kopcovitom teréne. Kým nie je poľadovica, posyp nerobíme. Chápeme, že ako prvé sa musí vždy upratať mesto. Na údržbu ostatných ciest sa snažíme dohodnúť nejakú firmu, ktorá ponúkne najvýhodnejšie podmienky. Zatiaľ sme si z troch ponúk nevybrali. Vlani nám stačilo na zimnú údržbu 40-tisíc korún. Verím, že to ani teraz nebude viac," uviedol starosta Myslavy Michal Müller.
V Barci to majú jednoduché. Majú vlastný traktor a dokážu pomôcť aj susedom. Ako nám potvrdila starostka Šebastoviec Monika Puzderová, problémy nemajú. Údržbu im bude zabezpečovať tak ako vlani Barca. Mesto sa stará len o časť Repíkovej ulice a Harmančekovú, kde premáva autobus. Je to veľmi krátky úsek cca 500 metrov. V minulosti s tým nemali žiadne starosti. Cesta bola očistená. "Vážnejšie problémy máme len vtedy, keď je kalamita. Vstup do obce vedie cez otvorené pole, vtedy býva sneh naviaty až po strechy domov. V takýchto situáciach pomáhajú aj zložky civilnej ochrany. Všetko vždy závisí od počasia. Kritické sú ulice Prasličková a Papradia, kde je veľmi zlý prístup. Máme len jednu skládku posypu, viac nepotrebujeme," dodala starostka.
Autor: pod
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári