Útvaru Správy komunikácií Košice, Útvaru hlavného architekta mesta, dopravného podniku a Slovenskej správy ciest. Hľadali najoptimálnejšie možnosti, aby sa zamedzilo vytváraniu kolón v čase dopravnej špičky. Komplikácie nastali po sprejazdnení úseku cesty od Palackého ulice po pravom brehu Hornádu smerom na Vyšné Opátske po novom moste. Doprava sa ráno a podvečer na tejto križovatke spomalila.
"Stav je taký, aký je. Vodiči sa sťažujú, ale problémy sú len v čase špičky. Mimo nej sa križovatkou prechádza bez akéhokoľvek zdržania. Iná možnosť nie je, ako situáciu zvládnuť. Keby sa robili nejaké zmeny, bolo by to na Palackého ulici i na Južnom nábreží neúnosné. Spôsobilo by to omnoho väčšie problémy ako v súčasnosti. Bolo by to na úkor výjazdu z mesta, a to nemôžeme riskovať. Autá chvíľu stojace na Vyšnom Opátskom nikomu neprekážajú a nespôsobujú kolapsové stavy," ubezpečil nás vedúci investičného oddelenia Slovenskej správy ciest v Košiciach Ing. Roman Šplíchal.
Desaťminútové zdržanie v najkritickejších hodinách nie je podľa zainteresovaných žiadna tragédia. V Bratislave sa takto prechádza počas celého dňa. Vodiči si musia uvedomiť, že je to provizórne riešenie. Zrekonštruovať križovatku naraz s mimoúrovňovým napojením na všetky smery jednoducho nie je možné. Kolóny spôsobuje svetelná signalizácia pri Strednom odbornom učilišti železničnom. Pri nej sú odbočky doľava smerom na Prešov a doprava na Michalovce a Vyšné Opátske. Je nastavená tak, že prednostne sa vyprázdňuje centrum mesta, aby sa nezahltila Palackého ulica. Keby sa to zmenilo, následne by nastal dopravný kolaps aj na nadväzujúcich komunikáciach a stala by sa neprejazdná.
Komplikácie si spôsobujú podľa zodpovedných vodiči niekedy aj sami. Všetky vozidlá totiž nemusia smerovať z centra až k svetelnej signalizácii, ale majú možnosť odbočiť na Vyšné Opátske hneď za čerpacou stanicou AGIP. Tento odbočovací pravý pruh je bezkolízny a neslúži len pre mestskú hromadnú dopravu, ako sa mnohí domnievajú. Veľa motoristov jazdí stále po pamäti a zbytočne vchádza až do svetelne riadenej križovatky, ktorej sa môžu vyhnúť. Zakázané to nie je. Naopak, bolo by vítané, keby to využívali. Snáď by ich lepšie navigovali ďalšie dopravné značky. Tie, čo tam sú, asi nie sú dosť presvedčivé. Viac sa spoliehajú na svetelnú signalizáciu a o to viac vozidiel tam však zbytočne stojí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári