pokladni odmietli vrátiť časť cestovného.
"Z Bratislavy vlak vychádzal načas, avšak do Košíc sme prišli namiesto o 22.30 až o dve hodiny neskôr. Nik vo vlaku nás neinformoval, čo sa deje, klimatizácia nefungovala, svietilo len núdzové osvetlenie. Bolo nám chladno, mohli sme ochorieť. Proste hrôza. Hneď po príchode do Košíc sme sa viacerí išli sťažovať do pokladne a žiadali sme nejakú náhradu. Odmietli nás s odôvodnením, že cestovné nevracajú, pretože ide o medzinárodný vlak. Darmo sme dôvodili, že meškanie nabral na Slovensku," hovorí pasažierka vlaku Jaroslava Figulová.
Ako dodala, cestujúcich, vrátane skupiny Španielov, to šokovalo.
"Po príchode do Košíc už nepremávala ani MHD, museli sme využiť taxíky. Na železnici však mali len jedinú odpoveď. Napíšte sťažnosť, my zistíme, čo sa stalo. Oni to však musia vedieť! Takto sa správať voči zákazníkom je neskutočné."
Na stanovisko k problematike navrátenia časti cestovného sme sa opýtali hovorcu Železničnej spoločnosti Miloša Čikovského.
"Na trati vznikol problém, pretože toto IC zrazilo jeleňa. Rušeň sa stal nepojazdným a bolo ho potrebné odpojiť. Vlak bol odtiahnutý do stanice Krompachy. Čakalo sa na pripojenie novej lokomotívy, pričom IC vlak meškal celkovo 106 minút," vysvetľuje M. Čikovský.
Podľa jeho slov v prepravnom poriadku stojí, že železničná spoločnosť vráti cestovné len v prípade prekážky na trati, ak cestujúci nedôjde do cieľa svojej cesty.
"Oni však došli, tak neviem, čo chcú. Také sú pravidlá. Kvôli meškaniu sa časť cestovného nevracia späť. Je pravdou, že by sme plné cestovné vrátili, ale len v prípade, ak by cestujúci vystúpil napríklad v Krompachoch. Povedal by, že cesta pre neho stratila zmysel a dostal by peniaze späť. Navyše ho v takom prípade prepravíme zadarmo späť do miesta, odkiaľ cestoval," hovorí M. Čikovský a dodáva, že cestujúci musí počítať s tým, že vlak môže meškať. "Nestáva sa to často, ale skutočne už dopredu musí vedieť, ža ak sa niečo stane, tak v cieľovej stanici využije trebárs aj taxi. Mrzí nás to, ale také sú podmienky."
Čo bude Železničná spoločnosť robiť, ak niekto vo vlaku ochorel, prípadne zažil nejakú nepríjemnosť v súvislosti s meškaním?
"Podľa Občianskeho zákonníka si môže nárokovať každý, čo chce. Otázne je, či to druhá strana uzná. Pozrite sa, rušeň zrazil jeleňa a ľudia môžu byť radi, že sa nevykolajil. Mohlo dôjsť k nešťastiu."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári