Consult-Service, dostali minulý týždeň na stôl členovia mestskej rady spolu s návrhom nového organizačného poriadku radnice. Spoločnosť bola vybraná vo verejnej súťaži.
Poslanci pravicovej koalície KDH-DS-SDKÚ-OKS, ktorí začiatkom roka pri príprave rozpočtu tvrdo kritizovali súčasný stav - 193 zamestnancov, vysoké ročné náklady na verejnú správu vo výške 134 miliónov i vysoký priemerný plat na radnici vo výške 21-tisíc, budú zrejme výsledkami sklamaní.
"K žiadnym dramatickým zmenám na magistráte nedôjde, len sa poriešia problémové rezorty, ktoré sú personálne poddimenzované. Nebudeme prijímať nových zamestnancov, chápem, že sa musí šetriť, zrealizujeme to presunom pracovníkov z iných oddelení," povedal pre Korzár riaditeľ magistrátu Ondrej Bernát (na snímke). Ako ďalej riaditeľ vysvetlil, z referátu strategických financií a kapitálových investícií by sa mal vytvoriť referát strategického rozvoja posilnený o 4 pracovníkov z iných útvarov.
Personálna agentúra odporúča posilniť aj sociálne oddelenie o jedného pracovníka, keďže na mesto prešli kompetencie v tejto oblasti. Ostatné odporúčané zmeny nijako výrazne nezasahujú do zloženia magistrátu, dajú sa nazvať skôr kozmetickými.
Na kritickú reakciu šéfa poslaneckého klubu KDH-DS Emila Kočiša, ktorý verejne kritizoval zbytočné angažovanie drahej agentúry s tým, že dobrý riaditeľ by mal sám na základe zdravého rozumu najlepšie vedieť, ako má mať efektívne usporiadaný úrad, Bernát zareagoval: "V auguste 2003 sme predložili do zastupiteľstva návrh novej organizačnej štruktúry, ktorý sme pripravili na základe zdravého rozumu. Bohužiaľ, náš návrh nebol v zastupiteľstve schválený. Som veľmi rád, že náš návrh sa takmer neodlišuje od návrhu, ktorý nám vypracovala personálna agentúra, sú v ňom naozaj minimálne rozdiely."
Okrem balíka 640-tisíc korún zaplatilo mesto ďalšej spoločnosti IDS Scher 200-tisíc korún za spracovanie procesnej mapy riadenia, čo sa podľa riaditeľa využilo aj pri spracuvávaní organizačnej štruktúry. Bernát tieto peniaze nepovažuje za vyhodené z okna, audity si dávajú robiť aj štátne inštitúcie, iné mestá, či súkromné firmy. "Ruka v ruke so znižovaním nákladov na chod magistrátu musí ísť vybudovanie nového informačného systému na magistrátu, ktorý je v súčasnej podobe nedostatočný. Vedúci informatiky má do konca roka čas na to, aby pripravil návrhy na riešenie nového systému. Keď zavedieme viac počítačovej techniky, tak si viem predstaviť výraznejšiu úsporu hlavne na administratívnych oddeleniach," tvrdí Bernát.
O peniazoch, ktoré sú potrebné na nákup počítačov už rokoval s konzorciom bánk, ktoré úverujú Košice a dostal prísľub, že by vedeli pomôcť úverom, či lízingom. "Časť peňazí by sme vydelili z rozpočtu, časť z grantu, ktorý sme vyhrali zo štrukturálnych fondov na vybudovanie mestského informačného systému. Záleží aj na tom, v akej podobe bude prijatý nový Zákon o meste Košice, či budeme mať silné mesto, ale mestské časti."
Pre porovnanie uvedieme, že v Košiciach s 238-tisíc obyvateľmi na magistráte pracuje 193 ľudí plus ďalších 47 pracovníkov majú útvary hlavného architekta a správy komunikácii, čo je spolu 240. V Bratislave, ktorá má 410-tisíc obyvateľov pracuje na magistráte 395 ľudí. V Košiciach na jedného pracovníka pripadá 992 Košičanov, kým v Bratislave až 1037, z čoho vyplýva, že na západe sú úradníci viac vyťažení.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári