oznámenie o uložení zásielky, pretože letáky boli v prevahe a útly papierik z pošty sa medzi nimi takmer stratil. Ešteže som tú haldu prezrela.
Neviem, aký máte vy vzťah k reklame, ale mňa to množstvo kdejakých super ponúk začína ´vytáčať´. Prvým dôvodom je neskutočné mrhanie naším zeleným bohatstvom - lesmi. Druhým ešte neskutočnejšie prepĺňanie košov na odpadky v domácnostiach a smetných nádob na uliciach, takže čiastočne aj kvôli nárastu tohto druhu odpadu nás čaká v novom roku zvýšenie poplatkov za zvoz smeti. Tretím je nepochybne neporiadok na prízemí blokov, lebo niektorý roznášač reklamy si nedá námahu, aby vhodil letáky do schránok, ale ako jednu kopu ich pohodí, kde príde.
Mnohí bývajúci sa prepchávaniu schránok bránia oznámením, že si neprajú žiadne letáky. Keď to ´doručovateľ´ rešpektuje, situácia je ešte znesiteľná. Ale poniektorí na podobné žiadosti kašlú a schránku nimi aj tak natlačia. Je veľa blokov, kde už majú kvôli tomu zorganizovaný ´spoločný zber ´, čiže majú škatuľu, /v našom bloku je veľký kôš/, a tak stačí len schránku otvoriť, urobiť šup a práca tých, čo reklamný materiál vyrobili, skončí tam, kde si asi nepriali dopadnúť.
Každého, kto niečo produkuje, nech už je to stolár alebo novinár, napĺňa radosť z toho, ak svojím výtvorom iných aspoň na chvíľu upúta, zaujme, poinformuje. Reklamné materiály takisto niekto vytvoril, strávil nad nimi čas, vydal energiu, vyburcoval šedú mozgovú kôru. A výsledok snáh? Smutný, lebo bez toho, aby adresát čo len okom mihol, tento výtvor skončí v odpadovej škatuli.
Zrejme je nás viac takých, čo reklamám akosi nedôverujeme, a ak sa nejaký produkt priveľmi propaguje, vyvoláva to dojem, že sa asi nepredáva, a preto ho treba silou-mocou chváliť. Takto to osobne vnímam napríklad s propagáciou firiem montujúcich plastové okná. Neviem, koľko je ich v meste, ale cenovo, to musím verejne prehlásiť, nie sú ´nic moc´, podobajú sa ako vajce vajcu. Pritom reklama má podľa mňa význam vtedy, ak prináša niečo prevratné, nové, cenovo výhodnejšie. Pri plastových oknách som žiadnu cenovú bombu nezaregistrovala. Ani pri kuchynských linkách. Nebudem však pokračovať vo výpočte ´trhákov´ v reklamných prospektoch, každý, kto ich má v schránke, si vie aj sám urobiť o nich obraz.
Na týchto reklamách ma prekvapuje aj čosi iné - firmy, ktoré ich zadávajú a platia za ne. Pritom určite vedia, ako tieto propagácie zväčša končia. Fakt im tieto ´oknom´ vyhodené peniaze nechýbajú? Ľudová múdrosť predsa už dávno odhalila, že všetkého veľa škodí. A tiež možno, že keby nedávali toľko peňazí na reklamu, mohli by ceny prác znížiť a potom by ich propagácia mala opodstatnenie.
Alžbeta LINHARDOVÁ
Autor: Chytá za švédske korunky
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári