nasledovalo po zastupiteľstve, starosta a poslanec Smeru Pavol Mutafov. Pravicová koalícia KDH-DS-SDKÚ-OKS posilnená ANO po rokoch dobyla hradby DPMK. Bez problémov zmenila stanovy tak, aby už nie primátor, ale poslanci schvaľovali ľudí do predstavenstva a následne si zvolila svojich nominantov.
K dopravnému riaditeľovi Štefanovi Dutkovi, ktorý sa jediný "zachránil" z pôvodného predstavenstva, pribudli dopravný špecialista a poslanec DS v miestnom zastupiteľstve MČ KVP Ing. Pavel Titl, exposlanec za KDH a bývalý predseda Dozornej rady DPMK Ing. Ján Bendžala, ktorý v súčasnosti pôsobí v Železniciach SR, člen ANO a exprednosta Miestneho úradu MČ Sever Ing. Milan Popovič, ekonomický konzultant a platený spolupracovník magistrátu ako koordinátor na príprave hospodárskej sekcie plánu rozvoja Košíc Ing. Ladislav Vozárik, ktorého nominovala SDKÚ, no nie je členom žiadnej politickej strany.
"Postupovali sme úplne štandardným postupom, navrhli sme odborníkov, za ktorými si stojíme a dôverujeme im. Očakávame, že sa situácia v dopravnom podniku zlepší. Starosta Mutafov používa zbytočne silné slová, asi nevie, ako vyzerajú valné zhromaždenia. Ak chcel, mohol navrhnúť niekoho do predstavenstva aj on, nik mu v tom nebránil. Väčšina valného zhromaždenia súhlasila so zmenou stanov i predstavenstva, bolo to demokratické rozhodnutie, takže nevidím žiadny problém,"zakontroval na starostove slová šéf poslaneckého klubu SDKÚ Igor Laskovský, ktorý ako právnik zmenu stanov pripravil.
"To, že sme neschválili primátorove pripomienky, netreba brať ako valec, ale fakt, že by sa tým celkom zmenila naša filozofia, o ktorej sme presvedčení, že bude užitočná. Stanovy sú schválené, riaditeľ zostáva výhradne výkonnou zložkou, stratégiu podniku bude udávať predstavenstvo."
Primátor sa vyjadril, že týchto pánov nepozná, preto ich nedokáže hodnotiť. "Z hľadiska odbornosti, čo som si zisťoval, sú medzi nimi odborníci, takže v konečnom dôsledku bude na nich, aby preukázali, že sa to dá robiť lepšie," dodal primátor, ktorý v diskusii poslancov pravice upozornil, že so zmenou stanov a väčšími kompetenciami v DPMK musia na seba zobrať aj zodpovednosť za fungovanie najstrategickejšieho podniku v meste.
"Ja som za branie zodpovednosti, povedzte teda občanom, že ľavičiari od roku 1994 prešustrovali v tomto meste všetko, čo sa dalo a mesto je finančne na hunte. Preto si občania musia teraz zaplatiť to, čo ste prejedli z budúcnosti, preto je doprava poddimenzovaná, lebo sa do nej roky nedávalo dosť peňazí vďaka pochybným, pre voličov ľúbivým atrakciám," argumentoval poslanec Marián Dittrich.
Trebuľa na to zareagoval tým, že on do vedenia mesta prišiel až v čase, keď mestu hrozil cross-default a celé roky sa snaží o zlepšenie situácie, čoho dôkazom je aj zlepšujúci sa rating Košíc.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári