Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

DPMK zrejme prestane nakupovať Solarisy a prejde na kĺbové autobusy

Košice - V Dopravnom podniku mesta Košice sa začalo potichu hovoriť o tom, že došlo k prijatiu rozhodnutia, na základe ktorého vraj končí s nákupom

autobusov značky Solaris. Dopravného riaditeľa DPMK Štefana Dutka informácia prekvapila, hoci dal najavo, že by to nebolo zlé rozhodnutie.

"Touto otázkou ste ma prekvapili. Rozhodnutie ešte nie je, ale ja som už v rámci vedenia povedal, že sa budeme musieť vážne zamyslieť nad koncepciou dopravy. Objem výkonov vo verejnom záujme neustále klesá a my nemáme kapacity na to, aby sme ľudí odviezli pohodlne. Som zástancom nákupu kĺbových autobusov, veď ak naďalej budeme realizovať objem výkonov pod 15 miliónov kilometrov ročne, treba nám vozy, ktoré sú kapacitne väčšie. Tie by nám v konečnom dôsledku ušetrili nejaké peniaze," vysvetľuje Š. Dutko.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dodal, nie je zástancom toho, aby sa v dopravnom podniku objavilo pätnásť rôznych značiek autobusov. Robí to problémy aj pri servise.

"Momentálne máme tri typy. Solarisy, Karosy, dožívajúce Ikarusy a jeden Neoplán. Ikarusy potrebujeme postupne nahradiť a to kĺbovými autobusmi. jeden taký vyjde na 12 - 13 miliónov korún, cena Solarisa sa pohybuje niečo pod desať miliónov."

Zaujímavé na celej veci je, že práve DPMK je výhradným dovozcom Solarisov a náhradných dielov pre Slovensko.

"Niežeby s nimi boli problémy. A ak, tak len prevádzkového charakteru. Prečo je podnik výhradným dovozcom, nechcem komentova, pretože ide o rozhodnutie predstavenstva z minulých rokov," hovorí dopravný námestník DPMK.

Na otázku, či sa mu zdá byť transparentné nakupovať a dovážať autobusy pre podnik bez verejnej súťaže, Š. Dutko povedal, že keď bola pred rokmi prijatá koncepcia zavedenia nízkopodlažných autobusov, nebolo to zlé riešenie.

Skryť Vypnúť reklamu

"Väčšina výrobcov postupne prešla na ich výrobu. Ceny Solarisov sú porovnateľné s ostatnými značkami. Podobne kvalita. Máme ich tridsať a nie sú s nimi veľké patálie. Každý sa na to môže pozerať tak, alebo onak. Nie je to na škodu, my nekupujeme drahšie, ako ponúkajú ostatní výrobcovia. Musím ešte podotknúť, že Solaris je nízkopodlažný celoplošne."

Dôjde teda k zrušeniu zmluvy, ktorá hovorí o exkluzivite dovozu pre DPMK?

"To neviem. Isté je, že budeme kupovať kĺbové autobusy a transakcia sa zrealizuje na základe verejného obstarávania."

Nové kĺbové autobusy s dĺžkou 18 metrov vraj bude dodávať Karosa a budú to nízkopodlažné autobusy. Oproti Solarisom budú dlhšie o tri metre. Podľa dostupných informácií by do Košíc mali prísť prvé autobusy v roku 2005.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 873
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 976
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 794
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 779
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 555
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 670
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 330
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 525
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 173
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 899
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

V Margecanoch testovanie meškalo pre tlač nových tabuliek

Odbery už prebiehajú plynulo a menšie problémy sa darí riešiť operatívne.

Na mieste sa dlhé rady netvoria, testovanie ide relatívne rýchlo.

V Čabalovciach od rána chýbal zdravotník, no už testujú

Starostka: Všetko sme pripravili podľa pokynov.

V Čabalovciach začali testovať až o pol dvanástej. Chýbal im lekár.

Starosta Čertižného vozí dedinčanov na testovanie upraveným autom

Po každej jazde vykoná dezinfekciu ozónom v dĺžke asi 10 minút.

Peter Tričák ukazuje, ako upravili obecné auto.

Keď ráno videli tie rady, zvolili plán B. Košičania sa testujú aj v dedinách

Prišla i sedemročná: Keď všetci môžu, tak tiež chcem.

V rade bolo 20 až 30 ľudí, trvalo to len čosi viac ako hodinu.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop