plnej premávky je nepochybne dobrou vizitkou pre investora i zhotoviteľov stavby. Aj keď sa v ostatných dňoch tvoria dlhé kolóny a vyžadujú si viac trpezlivosti pri prejazde týmto dopravným uzlom v špičke, vodiči budú musieť ešte zopár týždňov vydržať. V smere od Južného nábrežia do centra sa doprava spomalila a riadi ju svetelná signalizácia na Vyšnom Opátskom, kde sa kompletizujú práce na opornom múre a ceste v úseku nového mosta ponad Hornád, ktorý je pred dokončením.
"Musia vydržať ešte asi mesiac. Tým, že sa vozidlá púšťajú v časových intervaloch v jednom alebo druhom smere v jednom jazdnom pruhu, je to pomalšie. Zvykli si na to, že sa už jazdilo plynulo, bez zdržania a teraz sa musia posúvať. Začiatkom školského roka sa premávka zhustila. Je to stavenisko, kde sa intenzívne pracuje," uviedol riaditeľ Slovenskej správy ciest - Investičná výstavba a správa ciest Košice Ing. Jozef Fabian.
Zhotoviteľ stavby sa harmonogramu pridržiava, takže v októbri by sa mala situácia výrazne zmeniť k lepšiemu. V pondelok sa stretnú na koordinačnom rokovaní všetci zainteresovaní na výstavbe so zástupcami magistrátu, Dopravného podniku mesta Košice a štátnych orgánov, aby dohodli ďalšie kroky k usmerneniu dopravy v ďalšom období po sprejazdnení vetvy A. Presmeruje sa na novorealizovanú dvojpruhovú komunikáciu po pravej strane koryta Hornádu na nový most na Južnom nábreží.
"Doriešiť budeme musieť, či z Nad jazera po novom moste bude možné odbočiť k železničnému učilišťu doľava alebo len ako doteraz doprava na už jestvujúci most, čo je o niečo dlhšia trasa. Prvá alternatíva spôsobí väčšie časové zdržanie. To musíme spoločne doladiť," povedal nám vedúci odboru investičnej výstavby SSC Ing. Roman Šplíchal.
Podľa riaditeľa SSC sa stavba II. etapy križovatky finančne posilňuje. Podarilo sa získať 100 miliónov Sk. O možnom presune časti vyčlenených prostriedkov z rezervy vlády na prípravu rýchlostnej komunikácie Košice-Milhosť na stavbu Sečovská-Prššovská môže investor zabudnúť. Ako nám potvrdil poradca a hovorca ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Tomáš Šarluška, zo 100 miliónov bolo už 70 preinvestovaných na komunikáciu Košice-Milhosť a ďalšie budú použité podľa nariadenia vlády tiež na tento účel.
Stavebné úpravy a rozsiahla rekonštrukcia križovatky i nadmerná záťaž komunikácie nákladnými automobilmi sužujú obyvateľov rodinných domov v tesnej blízkosti. Ľudia z Orechovej ulice sú zúfalí. Sú presvedčení, že sa na nich zabudlo a nikto nemyslel na nich pri projektovaní. Ich problémy s otrasmi a nadmernou hlučnosťou by isto eliminovalo vybudovanie protihlukovej bariéry. Svojich práv sa nikde nevedia dovolať. Preto spísali petíciu. Na magistráte vraj nepochodili, nikto si ich nevšíma ani na miestnom úrade MČ Dargovských hrdinov.
"Prvá etapa bola skolaudovaná v roku 1999. Vtedy pripomienky neboli. Protihlukové steny nie sú zahrnuté ani v druhej. Realizovať sa však budú v tretej, ktorá sa začne koncom budúceho roka. O problémoch týchto občanov vieme, máme ich petíciu a riešime ju," tvrdí riaditeľ SSC Ing. J. Fabian.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári