Doprava síce rešpektuje vznik nových odborov, nesúhlasí však s vyjadrením predstaviteľov ZO OZ Doprava č. 2.
"Tvrdia, že dostatočne neobhajujeme záujmy zamestnancov, čo nie je pravda. Aj napriek tomu však verím, že bude možná spolupráca s novou ZO OZ Doprava č. 2. Je nutné vystupovať ako jednotný celok voči manažmentu DPMK, aby sme dokázali obhajovať záujmy všetkých pracovníkov. Budem rada, ak títo ľudia prídu k nám a dokážeme zjednotiť naše názory," hovorí predsedníčka ZO OZ Doprava Andrea Ivanová.
Ako dodáva, v podniku je veľa problémov, ktoré treba priebežne riešiť.
"Sme ale oklieštení Zákonníkom práce a dnes už aj Zákonom o pracovnom čase a prestávkach v práci pre zamestnancov v doprave. Tento zákon oklieštil prácu vodičov. Prestávky nad 10 minút sa už nezaratávajú do pracovného času. Ani prestávky na jedlo a oddych nie sú zaratávané do pracovného času a dokonca nie sú ani platené. Tieto problémy vieme vyriešiť, ale potrebujeme viac času. Po zozbieraní poznatkov z nového cestovného poriadku budeme vedieť reagovať a zasadiť sa aj za prípadnú zmenu zákona v parlamente."
V DPMK sa blíži kolektívne vyjednávanie, kde chcú odborári vydobyť pre zamestnancov ďalšie výhody nad rámec zákona.
"Zďaleka nie sme spokojní. Vyjadrili sme to aj v liste poslancom mestského zastupiteľstva. Je tu nedostatok sociálnych zariadení na konečných zastávkach. Vodiči sa počas prestávky nemôžu kultúrne najesť, odpočinúť si. Pokúšame sa tlačiť na zamestnávateľa, na druhej strane ten nemá peniaze. Vydobyli sme pre tento rok aj napriek zlej finančnej situácii zvýšenie platu o 4 percentá. Boli trináste platy," vysvetľuje A. Ivanová a dodáva, že nespokojnosť spočíva aj v príprave nových cestovných poriadkov. "Je to málo konzultované s nami, neakceptujú sa pripomienky vodičov. Viac by mal dávať zamestnávateľ na ich názory, pretože títo ľudia prichádzajú z praxe. To už nevravím o tom, že by mali mať uniformy, ale nie sú peniaze."
V liste poslancom odborári apelujú na zvýšenie tarify, pretože na ostatnom zastupiteľstve zdraženie cestovného zamietli. Dnes by sa mali stretnúť s primátorom Zdenkom Trebuľom. Spoločne s poslancami MZ, vedením DPMK budú hovoriť aj na túto tému.
"Na poslednom zastupiteľstve zaznela aj veta, že vyplácanie trinásteho platu považujú poslanci za nemorálne. Pre nás je ale tento názor urážlivý, pretože nik, kto nesedel za volantom a riadiacim pultom električky, nedokáže posúdiť, čo vyžaduje práca vodiča."
Vodiči sa cítia ukrivdení aj postupom pri vybavovaní sťažností od cestujúcich.
"Stávajú sa prípady, že vodič je postihnutý a až následne dochádza ku konfrontácii. Tu by mal byť zachovaný určitý postup. Oddelenie podnikovej kontroly však vypracovalo smernicu, že každá sťažnosť sa už rieši konfrontáciou a až po dokázaní opodstatnenosti sťažnosti zo strany verejnosti sa pristupuje k nepriznaniu plnej výšky výkonnostných odmien. Sú s tým veľké problémy, generálny riaditeľ Igor Reiprich sľúbil, že sa to zmení."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári