hypermarkety rôzneho druhu. V Košiciach už máme Tesco, Carefour, Hypernovu, Billu a Kaufland, zachvíľu pribudne Kaufland II doplnený butikmi na Toryskej, nemecká sieť Lidl, ale aj konkurent Baumaxu nemecký hobby market Hornbach, či dvojmiliardový projekt Auparku na Námestí Osloboditeľov.
Je to paradox, ale práve na východe, kde je najvyššia nezamestnanosť, namiesto investorov núkajúcich prácu a s ňou aj pravidelný príjem, prichádzajú hypermarkety. Tým nevadí, že tu niet diaľníc, ani 20-percentná nezamestnanosť. Svoje prevádzky stavajú a určite majú spočítané, že neprerobia. Inak by predsa neinvestovali desiatky až stovky miliónov do projektu, ktorý skončí krachom.
Keď je tu obchodníkom na východe tak dobre, že sa tu každý rok ženú ďalší a ďalší, zdá sa, že sa my, vychodniari, nemáme až tak zle, ako sa stále sťažujeme. Veď keby to bola pravda a ľudia by nenakupovali, už dávno by skrachovali reťazce, ktoré tu prišli ako prvé. Zlá novina by sa šírila rýchlosťou blesku.
Lenže opak je pravdou, referencie našich nákupných schopností sú zrejme nadpriemerné a tak každoročne prichádzajú noví a noví zahraniční obchodníci. Keď túto logiku obrátime naruby, dostaneme odpoveď na otázku, prečo sa sem neženú investori ponúkajúci pracovné miesta. Možno o nás v Bratislave zle jazyky rozširujú, že sa nám robiť nechce, ale kupovať by sme kupovali, aj keby na chleba nebolo...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári