dôsledne dodržiavať pitný režim. Na doplnenie tekutín a náležité "zavodnenie" organizmu sú najvhodnejšie nealkoholické nápoje bez sladkých ochucovadiel v množstve najmenej dva litre denne.
"Aj my by sme rady lekárov chceli dodržať. Žiaľ, hlavne v menších predajniach na Terase lacnejšie druhy nealkoholických nápojov zmizli v uplynulých dňoch v priebehu niekoľkých hodín. Máme s manželom radi naše minerálky bez všakovakých sladkých prísad, lebo tie nám smäd neuhasia. Klasické minerálky však momentálne chýbajú, hoci ešte pred týždňom sa pod nimi police prehýbali," ponosovala sa Marta Andrássyová z Triedy SNP v Košiciach.
Naše sondovanie v niektorých menších predajniach v tejto časti Košíc dalo našej čitateľke za pravdu. V ponuke, až na výnimky, dominovali drahšie nealkoholické nápoje, čo pracovníci predajní zdôvodnili iba prechodným nedostatkom. Pani Andrássyovej tento stav pripomenul časy predchádzajúceho režimu, pre ktorý, ako povedala, boli podľa starej anekdoty úhlavnými nepriateľmi jar, leto, jeseň a zima.
Výkyvy v zásobovaní v niektorých predajniach v tomto roku vraj nemožno pripísať na vrub dodávateľov. Presviedča o tom vyjadrenie Ing. Alžbety Janusovej, generálnej riaditeľky firmy Minerálne vody Prešov: "Naše sklady sú po chladnej a daždivej jari a začiatku leta plné minerálok. Aby sme odberateľom vyšli v ústrety, pripravili sme aj novinu, obľúbenú salvatorku v dvojlitrovom balení. Odber prakticky od začiatku roka stagnoval a z tohto dôvodu došlo u nás ku skutočne zaujímavej situácii. V predchádzajúcich rokoch, keď bývalo leto normálne, nemohli naši pracovníci pri plnení baldovskej či salvatoru v lete na dovolenky ani pomyslieť, ba plnilo sa i cez víkedy. Teraz je situácia iná - zásob je dostatok a ľudia si môžu konečne aj u nás užívať dovolenky v atraktívnom čase."
Vo veľkých košických hypermarketoch sú v porovnaní s menšími predajňami v doplňovaní rýchlo miznúcich zásob sortimentu nealkoholických nápojov v týchto dňoch očividne pružnejší. Kupujúci by nemali cítiť ani prechodný nedostatok jednotlivých druhov nealkoholických nápojov. Hypermarkety pritom aktuálne kupujúcim vychádzajú v ústrety aj rôznymi akciami.
"Predaj nealkoholických nápojov v niekoľkých posledných horúcich dňoch sa u nás zvýšil až o päťdesiat percent. Momentálne idú najviac na odbyt perlivé druhy nealkoholických nápojov, skôr bez ochucovadiel. Ľudia si, čo nás teší, uvedmujú, že odporúčania lekárov o dodržiavaní pitného režimu treba rešpektovať a investujú ako do domácich tak i do dovozových minerálok a nealko nápojov. Výrazne sa zvýšil aj predaj piva," informoval nás Ing. Mário Slivka, riaditeľ hypermarketu CARREFOUR v Košiciach.
"Pre nás nie je vôbec žiadnym problémom priebežne doplňovať v týchto horúcich letných dňoch naozaj rýchlo sa míňajúce zásoby nealkoholických nápojov. Záujem o ne je stále vyšší, najmä pokiaľ ide o minerálky, ale aj pivo," povedala Ing. Monika Stropkayová, riaditeľka hypermarketu TESCO v Košiciach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári