Linka tiesňového volania 112 bola v Košickom kraji spustená zhruba pred rokom. Košičanov sme sa pýtali:
Volali ste niekedy pomoc cez tiesňovú linku?
- Áno. Volali sme zdravotníkov k istému známemu, chorému na cukrovku. Boli sme vtedy na chate, dosť ďaleko od mesta, ale prišli pomerne rýchlo a pomohli mu. Je skvelé, že táto linka existuje.
Gabriela D.
administratívna pracovníčka
- Chvalabohu, zatiaľ som súrnu pomoc nepotreboval. Je múdre, že na jedinom telefónnom čísle vám pomôžu pri akomkoľvek naliehavom probléme. V strese a nervozite nestrácate drahocenný čas.
Vladimír KOČIŠ
obchodný zástupca
- Ešte som to nepotrebovala, ale čo život prinesie, nikdy neviete. Takáto linka je veľmi prospešná, len keby na ňu nevolali rôzni vtipkári. Zneužívanie by mohlo byť prísnejšie postihované.
Renáta ZAKUŤANSKÁ
kuchárka
- Keď som mal menšie deti, párkrát sme volali lekársku pomoc. Mali vysoké teploty a podozrenie na zápal mozgových blán. Schvaľujem zriadenie jedného čísla pre prípady ohrozenia.
Peter LEŠINSKÝ
manažér predaja
- Som veľmi rada, že som zatiaľ nemusela volať 112 - ku. Nedávno som ale čítala, že množstvo telefonátov je falošných. Či si tí ľudia neuvedomujú, že ohrozujú tých, ktorí pomoc potrebujú?
Agnesa HUDÁKOVÁ
dôchodkyňa
- Priznávam, že ani presne nepoznám číslo, ktoré treba vytočiť. Nebol som v situácii, kedy by som potreboval súrne pomoc, ale rozhodne je to potrebná a užitočná služba. Oceňujem to.
Štefan SZABÓ
dôchodca
- Nikdy som 112-ku nevytáčala, našťastie. Mám taký pocit, že veľa hlavne starších ľudí má ešte zafixované v pamäti staré telefónne čísla a na nové si zatiaľ úplne nezvykli.
Natália ULIČNÁ
živnostníčka
Autor: Pripravil: Marián BETÍK
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári