hlavy.
"Asi je to tým, že sme členmi Európskej únie, ale naozaj mám pocit, akoby sem prichádzalo čoraz viac ľudí zo zahraničia," konštatuje.
Hotelieri sú však v hodnotení turistickej sezóny zdržanlivejší. Ubytovávajú totiž zväčša ľudí, ktorí prichádzajú služobne a solventnejších turistov je ako šafranu.
"Náš hotel je zameraný skôr na biznis klientelu, v lete máme preto menej prenocovaní. Nízky záujem o Košice zo strany turistov sa pravdaže odzrkadľuje na našej obsadenosti. Musíme sa však spoliehať na vlastnú propagáciu a dobré referencie, veď práve vďaka našej snahe k nám už tohto roku zavítali turisti zo Španielska, Anglicka, Francúzska, ale napríklad aj turisti z Indie a Japonska," hovorí manažérka Penziónu Golden Royal Ing. Natália Spišiaková-Máteová.
Podobná ako v tomto zariadení je situácia vo väčšine lukratívnejších hotelov a penziónov v centre mesta. Vyhľadáva ich skôr biznis klientela.
V prevádzke turistickej ubytovne Metropol sme sa dozvedeli, že ešte na začiatku júla to vyzeralo so sezónou biedne. Až tento týždeň vraj začalo prichádzať viac turistov. Najviac ubytovávajú Poliakov, Čechov, ale občas aj Angličanov. Minulý rok o takomto čase však mali prenocovaní viac.
Niektorí špekulujú, či tento malý záujem nespôsobilo počasie. Mesto s pozoruhodnou pamiatkovou zónou by však určite mohlo prilákať viac turistov aj počas studeného leta. Situácia v hoteloch naznačuje, že počet turistov, ktorí v Košiciach prespia aspoň jednu noc, nie je uspokojivý. To však nie je len problém metropoly východu. Z prieskumov vyplýva, že z hľadiska počtu návštevníkov je Slovensko z väčšej miery tranzitnou a nie cieľovou krajinou.
Podľa manažérky penziónu Golden Royal chýba iniciatíva zo strany mesta, ktorá by mala pomôcť hotelom pri propagácii v zahraničí. "Košice by sa určite mali viac prezentovať na výstavách cestovného ruchu v zahraničí. Zlepšiť by sa mala aj prezentácia prostredníctvom internetovej stránky mesta, kde sú častokrát staré a chybné informácie o hoteloch a penziónoch v Košiciach, ako aj objednávkový systém a komunikácia cez informačné centrá. Je vidieť, že cestovný ruch v Košiciach je ešte len v plienkach," konštatovala Natália Spišiaková Máteová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári