ktorých je v meste neúrekom, je to hrôza. Aj keď boli niektoré v minulom roku opravované, v podstate išlo opäť len o plátanie. Prešla zima a prejsť cez koľajnice znovu pripomína prechod tankom cez vyorané rúbanisko. S tým rozdielom, že tank je na to uspôsobený, kým väčšina osobných áut určite nie. Ľudia sú však nespokojní, platia vysoké sumy, poistky sa neustále zvyšujú a tieto veci stále nik nerieši.
"Viete, toto nie je naša vec, koľajové priecestia má vo svojej správe Dopravný podnik mesta Košice a ten je povinný sa o ne starať. Ak by som to povedal presne, tak priecestia, ako aj priestor do vzdialenosti 50 centimetrov od koľajiska je len záležitosťou DPMK. Oni si to musia dávať dokopy," vyjadril sa hlavný inšpektor Správy komunikácií mesta Ing. Václav Kohoutek.
Vodiči nadávajú, prichádzajú o tlmiče na svojich autách, neraz menia pneumatiky, čo nie je lacná záležitosť. Takýchto miest by sme v Košiciach našli neúrekom. Prechod z Kuzmányho ulice na Štúrovú, kruhový objazd na Moldavskej, prejazd cez trať na ulici Československej armády, či Senný trh... Všade to isté - výmole popri koľajniciach sú hlboké i rozsiahle. Nie je problém do nich vložiť trebárs i chodidlo. DPMK však veľa pre ich dokonalešie spriechodnenie nerobí...
"Dali sme príkaz, aby sa tieto veci urobili, avšak v podstate len zalievame asfaltom diery. Pokiaľ nedôjde na zásadné opravy, tak sa to bude každý rok vracať a my s tým nič neurobíme. Viem, že prejazdy nie sú ideálne, veď aj ja jazdím, no nie sú peniaze," vysvetlil dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.
Možno, že to nie je ani tak o peniazoch, ale skôr o nevhodnej technológii opravy. Stačí sa pozrieť do okolitých štátov a človek nemusí byť odborníkom, aby prišiel na to, že stačí urobiť vhodný gumový podklad a prejazd sa stane oveľa jednoduchším.
"Všetko závisí od výšky disponibilných financií na konkrétny účel. Aby sme mohli realizovať pokládku gumových podloží, musíme urobiť rozsiahle zmeny. Vtedy je potrebné vybrať koľaj, spevniť podložie a na vrch namontovať gumový koberec. Cena rekonštrukcie jedného priecestia s inštaláciou vhodného povrchu sa však pohybuje okolo milióna korún. Musí byť totiž urobená pevná plocha, aby to gumené podložie nepracovalo," uviedol Š. Dutko.
S priecestiami sa teda zdá sa znova nič neurobí, ľudia zrejme platia stále "málo". Na druhej strane vodičov možno poteší, že Správa komunikácií pracuje na rekonštrukcii Gorkého ulici.
"Je to posledná veľká oprava v tomto roku. Termín jej ukončenia je stanovený na koniec augusta, my by sme to radi stihli skôr. Ako to nakoniec dopadne, uvidíme, veď veľa závisí od počasia. V meste je však stav ciest nedobrý. Plátame, čo sa dá, nie sú peniaze, preto viac robiť nemôžeme, aj keď je kapacít dostatok," hovorí Ing. Kohoutek.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári