typov, ktoré v nedeľu dopoludnia doslova obsadili Hlavnú ulicu.
Majitelia takzvaných bakeliťákov pricesovali do mesta na pozvanie košických fanúšikov autíčok, vyrábaných kedysi v bývalej Nemeckej demokratickej republike (NDR). Do metropoly východu ich na III. celoslovenský zraz trabantov a zároveň prvý v Košiciach prišlo najviac z Česka a Poľska. Maďarskí motoristi sa ospravedlnili, mali totiž nedávno podobnú veľkú akciu pri Budapešti a vyčerpali sa vraj fyzicky i finančne.
"Program bol bohatý. V sobotu sme navštívili leteké múzeum, neskôr sa všetky posádky dokonale vybláznili na letiskovej dráhe v Nižnej Mišli," pochvaľoval si hlavný organizátor podujatia Ing. Július Klein, ktorého trabanty zaujali tak, že si kúpil hneď dva. "Prichystali sme súťaže v šprinte á la Amerika, čiže štart dvoch áut vedľa seba. Kto prehral, vypadol z hry. Obrovský úspech mali disciplíny, ako napríklad o najdlhší šmyk alebo najviac otáčok na mieste, takzvaných hodín."
V nedeľu, kým nedorazila na Hlavnú, absolvovala kolóna "trabošov" spanilú jazdu od vysokoškolských internátov na Jedlíkovej cez sídliská. Aj keď bakelitové autíčka boli rôznych typov, farieb a prevedení, najviac pútala na Hlavnej pozornosť biela limuzína vo vnútri s barom, chladničkou a klimatizáciou. Majiteľ z Poľska ju priamo na mieste ponúkol na predaj za 5000 eur.
Trabanty vyrábali v NDR pôvodne ako konkurenciu západonemeckému ľudovému vozidlu Volkswagen už koncom 50-tych rokov, do bývalého Československa sa dovážali iba v limitovanom počte. V krajine zrodu sa naň čakalo v poradovníku celé roky. Aj keď tieto legendárne autíčka nepôsobili na prvý pohľad práve dôveryhodne, prebrázdili na nich "dederóni" aj najvzdialenejšie kúty východnej Európy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári