ktoré sa nachádzajú v blízkosti diaľnic. Vodiči nákladných automobilov v snahe vyhnúť sa plateniu za ich užívanie využívajú cesty, na ktorých doteraz nemuseli mať zakúpenú diaľničnú známku. V podstate im bolo jedno, ktorú komunikáciu si zvolia. Je prirodzené, že tú, ktorá bola zadarmo. Výsledok je taký, že dochádza k znehodnocovaniu a poškodzovaniu vozoviek, problémy, ktoré spôsobujú obyvateľom dotknutých obcí, nevynímajúc. Ich sťažnosti boli opodstatnené.
Od budúceho mesiaca by sa to malo zmeniť. Zákon umožňuje spoplatniť aj tieto cesty, čiže vodiči na ne nemôžu vstúpiť bez toho, aby nemali zakúpenú známku vo výške závislej od nosnosti vozidla. Aj keď motoristi touto novinkou určite nadšení nebudú, táto povinnosť ich čaká. Spoplatnenie sa týka aj vybraných hraničných priechodov. Nákladné autá prichádzajúce na naše územie budú musieť byť opatrené diaľničnou známkou a nebudú sa môcť pohybovať po cestách bez zaplatenia poplatku.
"Z cestnej siete boli vybraté iba niektoré úseky, po ktorých sa nebude jazdiť zadarmo. Na východe je to cca 55 kilometrov v troch úsekoch. Spoplatnenie sa dotkne ciest Prešov-Košice, Liptovský Mikuláš-Poprad a Behárovce-Fričovce. Vedľa týchto trás sú vybudované diaľnice. Bezplatne sa nebudú prechádzať ani hraničné priechody Vyšný Komárnik, Čirč, Mníšek nad Popradom, Lysá Poľana, Vyšné Nemecké, Slovenské Nové Mesto, ale tiež Milhosť. Zavedenie povinného poplatku sa týka vozidiel nad 3,5 tony," uviedol vedúci odboru správy a prevádzky Slovenskej správy ciest, Investičná výstavba a správa ciest Košice Ing. Juraj Čorej.
Vodičov, ktorých sa táto zmena týka, upozorní dopravné značenie umiestnené jednak pred vstupom na Slovensko a pred každým spoplatneným úsekom cesty. Pre 3,5-tonové nákladné autá stojí ročná známka 750 Sk, do 12 ton 5-tisíc Sk a nad 12 ton 10-tisíc Sk.
Cieľom tohto opatrenia je odkloniť ťažkú nákladnú dopravu z obcí, ktorých obyvatelia sú vystavovaní nebezpečenstvu, trpia nadmernou hlučnosťou, exhalátmi, otrasmi, neúnosne zaťažené je životné prostredie a v neposlednom rade si opravy ciest vyžadujú vysoké náklady. V prípade správcu ciest 2. a 3. triedy zákon umožňuje pristúpiť k podobným opatreniam. Je na rozhodnutí samospráv ako vo výnimočných prípadoch posúdia potrebu spoplatnenia niektorého z úsekov ciest. Všetko smeruje k tomu, že to tak bude.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári