Korzár logo Korzár Košice

Ceny v MHD nezvýšia, pravica ich stopla

Košice - Pre Košičanov i cezpoľných, ktorí denne využívajú služby mestskej hromadnej dopravy, máme dve správy. Určite ich poteší skutočnosť, že

poslanci pravicovej koalície SDKÚ-KDH-DS-OKS včera odmietli návrh na zvýšenie cien lístka na 14 korún a mesačníka na 450 korún. Zlou správou je verejné upozornenie riaditeľa DPMK Igora Reipricha, že ak mesto nezvýši ceny a ani neposkytne vyššiu dotáciu pre DPMK, budeme mať v Košiciach dopravu, za ktorú sa bude treba hanbiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poslanci KDH v diskusii argumentovali tým, že Dopravný podnik dostatočne nehľadá rezervy vo vnútri a iba neustále nastavuje ruku po ďalšie peniaze.

"Ak tento menežment funguje takto desať rokov, tak by sme možno mali začať uvažovať o zmene takého menežmentu," povedal v diskusii poslanec Milan Bereš(KDH).

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ DPMK poslancom vysvetľoval, že cena v košickej MHD sa nezvýšila od roku 2001. "Výrazne však narástli ceny palív amazív, DPH sa zvýšila z 10 na terajších 19 percent, rástla inflácia. Aj napriek týmto skutočnostiam sme dokázali udržať hromadnú dopravu na slušnej úrovni, pritom na dopravu sme dostali z mesta 50 miliónov korún tak, ako to bolo v roku 2001. Chýba nám 40 miliónov korún, ktoré by prinieslo zvýšenie cien, alebo zvýšenie dotácie z mestského rozpočtu," vysvetlil Reiprich.

Poslanca Martina Boritáša (KDH) však zaujímalo, či je pravdou, že v Dopravnom podniku si členovia predstavenstva napriek zlej ekonomickej situácii rozdelili na konci roka odmeny vo výške jedného milióna korún. Hlavný kontrolór Richard Hojer, ktorý v súčasnosti pracuje na kontrole DPMK uviedol, že sa dávali 13. a 14. platy, na čo bolo použitých 21 miliónov korún, čo v prepočte na zamestnanca znamená priemerne 10 tisíc korún na hlavu. Koľko si rozdelilo predstavenstvo, sa poslanci nedozvedeli.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina poslancov sa priklonila k názoru, že dopravu treba riešiť, treba jej pridať na prevádzku, ale až potom, keď budú známe jej skutočné potreby a výsledky kontroly v podniku. Najskôr sa k tomu vrátia na augustovom zasadnutí.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 381
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 579
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 352
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 556
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 530
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 516
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu