osloboditeľov. Medzi prioritami regulačného plánu bolo vyriešenie južnej časti historického centra v dotyku s novšou zástavbou a odsunutie frekventovanej dopravnej tepny do časti pred dnešnou bankou ČSOB.
"Základnou funkciou zástavby na časti územia Námestia osloboditeľov je podľa tohto regulačného plánu polyfunkčné centrum s presnými regulatívami, vyriešenie statickej i hromadnej dopravy a vytvorenie podzemných parkovacích miest. S takýmito podmienkami bola táto lokalita od schválenia plánu ponúkaná aj investorom. Až posledný zo záujemcov spoločnosť Aupark, akceptovala podmienky regulačného plánu," zareagovala na výhrady košických architektov hovorkyňa magistrátu Zuzana Bobriková.
Pri prezentácii investora boli predstavené pracovné štúdie obchodno spoločensko kultúrneho centra.
"Po majetkovo právnom vysporiadaní vzťahov medzi mestom a spoločnosťou Aupark bude v zákonných lehotách nasledovať proces posudzovania vplyvov na životné prostredie, vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia. Investor zároveň predstaví inštitúciám a verejnosti architektonický koncept a projekt centra. Na základe projektov bude mestské zastupiteľstvo schvaľovať aj zmenu územného plánu, pretože
v čase spracovania regulačného plánu Námestia osloboditeľov obidva pozemky, na ktorých má Aupark stáť, patrili mestu. Čiastočná úprava sa bude týkať predovšetkým rozšírenia podzemného parkoviska na mestskom pozemku," vysvetľuje Bobriková.
Podľa informácií od investora, projekt Auparku bude spracovávať renomovaná zahraničná architektonická firma. Pri spracovávaní projektu sa bude riadiť platným regulačným plánom a slovenskou legislatívou.
"Rešpektovať sa budú pripomienky pamiatkarov, ktoré sú súčasťou regulačného plánu. V mieste dotyku s historickou zónou napríklad výška zástavby nesmie prekročiť existujúcu. Podľa časových odhadov bude zhruba rok trvať posudzovanie vplyvov na životné prostredie a príprava územného rozhodnutia a stavebného povolenia," doplnila Bobriková.
Plán a organizácia samotnej výstavby bude rozdelená do niekoľkých etáp. V prvej sa budú prekladať inžinierske a dopravné siete, potrvá asi dva roky. Až potom začne výstavba samotného centra, ktorá by mala trvať 15 mesiacov. Predĺžiť ju môžu neznáme geologické podmienky, ktoré budú rozhodujúcim faktorom pri budovaní dvojpodlažných podzemných garáží.
"Hlavným zámerom mesta je, aby sa v centre doplnili chýbajúce funkcie a aby sa dosiahol vzájomný súlad nového objektu na spojnici historického jadra s novšou mestskou zástavbou. Viac ako dvojmiliardová investícia prinesie okrem riešenia vážneho dopravného problému v centre mesta aj nové pracovné príležitosti a atraktívne ponuky z pohľadu cestovného ruchu."
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári