Kveta PODHORSKÁ
Predĺženie záruky na spotrebný tovar na dva roky prinútilo obchodníkov premýšľať, ako eliminovať reklamácie za nekvalitu, s ktorou sa v obchodoch stretávame. Každý spotrebiteľ má svoje skúsenosti a obuv je možno jedna z najfrekventovanejších, s ktorou sa často obraciame na výrobcov. Niekedy zákazník špekuluje a po zime obnosené čižmy reklamuje pred jej koncom, aby si za ukoristené peniaze mohol kúpiť jarné topánky, ale v mnohých prípadoch je v práve. Ako keby topánky neboli na chodenie a šili by ich len do vitríny. Keď ich chvíľu nosíte, rozpadnú sa.
Výrobca sa bráni, ako vie, spotrebiteľ tiež. Niektorí sú naozaj vynaliezaví a priložia vám do škatule aj návod na použitie. V obchode s čínskym tovarom, ktorý sa nevyznačuje vysokou kvalitou, ale láka kupujúcich zaujímavo nízkou cenou, sa poistili. Upozorňujú na tri veci, ktoré nemôžete s trampkami urobiť, aby ste im zachovali ich pôvodný dizajn. Po prvé ich nesmiete prať v pračke! Po druhé nosiť vo vode! Po tretie sa nepoužívajú na šport! Veľmi zaujímavá športová obuv. Takýto letáčik povzbudí ku kúpe. Po otočení návodu by sa dalo čakať, že na druhej strane budú nejaké výhody, prečo by ste si mali takýto tovar kúpiť. Ale nič. Určite sa vybaví mnohým obuv do truhly. Na jedno použitie, z papiera. Nebožtíkovi je to už jedno. Veľa sa nenachodí. Športovci si kupujú značkovú obuv, amatéri nech chodia bosí. Alebo môžu ísť športovať do Číny. Tam neprší, deti nekopú do lopty, nikoho nenapadne dať trampky do pračky. Stále sa musíme učiť.
Autor: V Číne nemoknú, tam neprší
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári