Počul som, že existuje tzv. pretáčavý šmyk. Čo je to?
Ján K., Košice
Je to situácia, keď vozidlo väčšinou po rýchlejšom nájazde do zákruty, má snahu otáčať sa okolo svojej osi viac, než by nám v danej chvíli bolo príjemné. V tomto okamžiku musíte zabrániť tomu, aby sa vozidlo otáčalo ešte viac. Zadnú časť vodič nedokáže ovládať, prednú však máme stále pod kontrolou vďaka volantu. Natočením kolies do smeru opačného, ako je smer, ktorým vozidlo rotuje, vyvoláme protipohyb prednej časti. To všetko trvá do chvíle až pokiaľ sa situácia neukľudní a vozidlo sa zrovná v požadovaný smer. Známym odporúčaním je vyšľapnúť spojku vo fázi zrovnávania šmyku. Toto však aplikujte len v okamžikoch, keď nehrozí zhasnutie motora. Ak máme vozidlo s pohonom zadných kolies, eventuálne aj všetkých kolies, môže zošlapnutá spojka korekcii šmyku napomôcť. Odpojením hnacieho momentu motora umožníme totiž aspoň v malej miere zvýšenie bočnej vodiacej sily kolesám zadnej nápravy a tým spomaleniu pohybu zadnej časti vozidla.
Ing. Peter Grendel
Dnes uverejňujeme 3. kupón súťaže o bezplatný kurz na získanie vodičského oprávnenia skupiny B, ktorý do súťaže poskytla Autoškola GRENDEL, Popradská 1, KE. Až ich budete mať päť, spolu ich zašlite do redakcie.
KUPÓN
AUTO A 3
Autor: Pretáčavý šmyk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári