Jazere. Preto DPMK v spolupráci s MČ pristúpil k stavebným úpravám čakární na týchto zastávkach, konkrétne k domurovaniu pôvodne sklených výplní. "Sledujeme tým zníženie vandalizmu," povedal nám technický riaditeľ DPMK Imrich Fraj. "Výhody murovaných zastávok sa prejavia aj v zime, vetre a daždi, tie pôvodné sú totiž rozbité, zničené, prefukuje tam a prší do nich," dodal starosta Jazera Ján Jakubčiak.
Najviac zamestnancov košického U. S. Steelu je z Terasy a druhý najväčší počet dochádza práve z Jazera. "Aby sme im vyšli v ústrety, lebo ráno ich na zastávke čaká aj 100-200, tak ako prvé budú upravené zastávky v smere z Jazera a až potom tie v opačnom smere," uvádza Jakubčiak. Električkových zastávok je na Jazere spolu v oboch smeroch 10 a prvá už bola upravená na Rovníkovej ulici pri Bille. Do konca tohto roka by mohli byť domurované ďalšie štyri a zvyšok potom v roku 2005, všetko však závisí najmä od peňazí.
"Náklady na úpravu jednej zastávky sú cca 110-tisíc korún, čiže na 10 zastávok treba spolu asi 1,1 milióna. Na nákladoch sa plánujeme podieľať my s DPMK, ale o finančnú participáciu mienime požiadať aj U. S. Steel," hovorí starosta. Fraj dopĺňa: "U. S. Steel nám finančne prispieva na údržbu na otočke pri ich podniku." V iných mestských častiach zatiaľ podobné úpravy zastávok DPMK neplánuje. "Inde takýto typ zastávok ako na Jazere prakticky ani nemáme a s týmto návrhom prišla MČ Jazero. Ale najprv si treba počkať na to, aký efekt to bude mať, a samozrejme aj na zlepšenie našej finančnej situácie," poznamenal technický riaditeľ DPMK.
Vlani na jeseň MČ a DPMK investovali do opráv a zasklenia rozmlátených zastávok na Jazere 150-tisíc, ale vandali boli rýchli a už o mesiac bolo všetko po starom...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári