názoru je nanajvýš potrené urýchliť dostavbu frekventovaného úseku križovatky Prešovská - Sečovská.
"Po prehliadke tejto križovatky som dospel k názoru, že vzhľadom k rozostavanosti je potrebné práce urýchliť. Je však potrebné navýšiť tohtoročný rozpočet určený na dostavbu o 200 miliónov korún," vyjadril sa minister a dodal, že urobí všetko preto, aby sa peniaze našli. "Túto otázku prehodnotím s ministrom financií, verím, že sa dohodneme. Nemáme totiž problémy s dialničným programom, ale práve s takýmito rozostavanými stavbami. Ak sa podarí peniaze zohnať, do konca roka by mala byť druhá etapa hotová a mosty by sa mali prepojiť."
Peniaze potrebujú dodávatelia na urýchlenie prác. Ak budú peniaze, už na jeseň by sa mala v tomto úseku doprava odkloniť a starý most bude demolovaný. Následne na jeho mieste vyrastie most nový. "Stavba má pevne stanovenú cenu na 800 miliónov korún. Z toho 200 miliónov sa minulo už vlani. Na tento rok bolo určených 138 miliónov. Tieto prostriedky sú však už takmer vyčerpané. Ak by sa financie nenavýšili museli by byť práce prerušené do konca roka. A to zrejme nik nechce," uviedol riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Dušan Faktor.
Ako D. Faktor dodal, SSC má v rámci Slovenska rozostavaných 107 projektov. "Nie všetky však postupujú rovnakým tempom. Mám teda za to, že je možné presunúť peniaze zo stavby, na ktorú sú síce určené, ale projektová príprava, či schvaľovanie nie je v štádiu, aby sa mohli práce rozbehnúť."
Minister dopravy sa počas pracovného výjazdu venoval aj problematike rýchlostnej komunikácie R4 k maďarsko-slovenskej hranici v Milhosti. "Sme v štádiu ukončovania posudzovania životného prostredia. Priznám, že nám postup prípravy trocha zabrzdil starosta Kechneca, ktorý nesúhlasí s pôvodnou trasou. Dohodli sme sa teda, že sa preskúmajú rôzne alternatívy. Dôležitý je však aj pohľad maďarskej strany, pretože by malo dôjsť k preloženiu hraničného prechodu. O dva týždne zasadne medzištátna komisia a ak bude druhá strana súhlasiť, práce budú pokračovať," vysvetľuje P. Prokopovič.
Aj napriek tomu, že zaznievajú hlasy, že peniaze na výstavbu ciest sa lejú zväčša do infraštruktúry západného Slovenska, minister nesúhlasí. "Je našou prioritou, aby rýchlostná komunikácia bola," hovorí.
Predseda košického VÚC udolf Bauer súhlasí...
"Viete, mali sme rokovania s potencionálnymi investormi. každý s pýta, kedy bude táto cesta hotová. Tak Prešovská - Sečovská, ako aj R4 patra medzi priority. Trápi nás však aj veľmi zlý stav ciest druhej a tretej triedy. Čo sa týka rýchlostnej komunikácie R4, máme informácie z maďarskej strany, že oni prejavujú záujem postaviť podobnú cestu aj na svojej strane," hovorí R. Bauer.
Minister má však opačný názor, no ako dodáva, všetko ukážu až rokovania. "Čo ja viem, naši južní susedia nemajú vôľu vybudovať rýchlostnú komunikáciu, ale len obchvaty dedín."
Nuž, čo človek to iný názor. Podstatné je, že sa páni zhodli aspoň na termíne dostavby, ktorým je koniec roka 2008.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári