Košice - Milhosť. Začatie stavby však brzdí fakt, že s navrhovanými trasami z dielne ministerstva dopravy nesúhlasí starosta Kechneca Jozef Konkoly.
"Ich variant nie je vhodný. Zasahoval by do obce a prechádzal by už zastavanými pozemkami. Nespĺňa ani bezpečnostné kritéria týkajúce sa ochrannej zóny. Ja som navrhol iný variant, ktorý by bol nesporne lacnejší, ale to by museli úradníci vstať od stola a pozrieť sa do terénu," nešetril kritikou J. Konkoly.
Kritické stanovisko už predniesol aj na poslednom stretnutí v Kechneci, ktoré pred troma týždňami zvolal poslanec Ján Rusnák (SDKÚ) za prítomnosti štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jána Kotuľu (KDH), predsedu KSK Rudolfa Bauera (KDH), starostu Kechneca Jozefa Konkolyho (NEKA), predstaviteľov U. S. Steelu, Molexu a odborníkov z ministerstva a Slovenskej správy ciest (SSC). Keďže z pôvodných troch variantov cesty sa Kechnečanom nepáčila ani jedna, SSC navrhla v zastúpení Jána Škodu zo svojho košického pracoviska kompromisný tzv. fialový variant. Ten by neišiel cez obec, ale zhruba v polovici by preťal súčasný priemyselný park.
Tento variant sa však nepáči firmám pôsobiacim v areáli parku.
Už vtedy starosta navrhol úplne inú možnosť. Cesta by sa úplne mala vyhnúť obci ako aj priemyselnému parku a bola by posunutá južnejšie: "Išla by po trase starej cesty na Bočiar a stála by určite menej. Predpokladám okolo 10 miliónov korún. Už v stredu ráno ma oslovil istý potencionálny investor, ktorý by túto výstavbu cesty zafinancoval. Všetko je samozrejme ešte v štádiu rokovaní, takže meno investora ešte nie je možné uviesť," dodal J. Konkoly.
Svoju variantu výstavby rýchlostnej komunikácie bude starosta Kechneca obhajovať aj 17. júna na rokovaní s ministerstvom dopravy Maďarskej republiky v Budapešti. Pretože hrozí, že v prípade "kechneckého" variantu môže dôjsť k posunutiu doterajšieho hraničného priechodu.
Autor: em
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári