vodičských výcvikov, Slovenská komora výcvikových zariadení autoškôl občanov uisťuje o neopodstatnenosti takýchto scenárov. Aj samotné menšie autoškoly po vnútornom vysvetľovaní na pôde komory už nové pravidla zavádzané štátom totiž skôr oceňujú a ak pôjde školné hore, tak podľa Miroslava Fialu z vedenia spomenutej komory to bude len o 500 či 1 000 Sk. Aj toto zdražovanie však nebude výsledkom legislatívnych zmien ale zvyšovania cien pohonných látok, energií či samotných áut.
"Komora zastáva názor, že prijatý zákon nebude mať vplyv na zvýšenie ceny. Zvýšenie ceny bude možno samozrejme o niečo vyššie, ale to vzhľadom na jednotlivé vstupy ako sú pohonné látky, cena vozidiel, cena energia. V rámci tohto, keď to pôjde, tak možno o nejakých 500 či 1 000 korún," hovorí o možnom zdražovaní školného Fiala.
Z celkovo asi 550 autoškôl po celom Slovensku komora zastrešuje viac ako tretinu. V súčasnosti pritom školné na osobné automobily u jednotlivých autoškôl stojí od 7 do 14-tisíc Sk. Optimálnu výšku školného z hľadiska nákladov na zabezpečenie primeranej výučby ale komora vyčísľuje na zhruba 10 000 Sk. Počiatočný odpor malých autoškôl k novému zákonu o autoškolách, ktorý vyžaduje od nich aby mali na výučbu primerané technické vybavenie, teda trenažéry či cvičiska, vznikol podľa Fialu z istého nepochopenia snáh Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT).
"Komora autoškôl má názor taký, že niektoré tie autoškoly po vzájomnej diskusii už prichádzajú na to, že tento zákon, ktorý je Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií navrhnutý, po pripomienkovom konaní a po úpravách bude prínosom pre slovenské autoškolstvo ako celok," hovorí aktuálne Fiala.
Dôležité podľa neho je, že po pripomienkovom konaní by sa už nemala v novom zákone objaviť požiadavka na zapisovanie cvičiska do listov vlastníctva a bude postačovať ak autoškoly na katastre predložia nájomné zmluvy na prevádzkovanie takýchto plôch. Podľa Fialu by sa tiež malo presadiť aj to, že zákon už nebude požadovať aby cvičisko malo aspoň 3 000 m2, ale bude postačovať aj plocha 2 000 m2.
Podľa Fialu nemá nový zákon rozhodne likvidačný efekt na malé firmy. "Kto chce bude pokračovať, a to pri jasných a poctivých pravidlách z tohto zákona," dodáva Fiala.
Len nedávno sa na verejnosti objavili tvrdenia niektorých majiteľov autoškôl, že po schválení predmetného zákona bude musieť mať každá z nich vlastné, neprenajaté učebne, vlastné cvičisko ako aj elektronický trenažér. MDPT ale odpovedalo tým, že veci požadované na výučbu sú platné aj v terajšej právnej úprave. Navyše nový zákon už hovorí o tom, že dané veci si môžu autoškoly prenajať, alebo ich môžu mať aj v spoluvlastníctve.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári