iných krajín. Dopravný podnik ich už totiž nepotrebuje.
"Sú prebytočné, preto sme dali návrh na ich odpredaj, čo schválilo aj mestské zastupiteľstvo. Počet odjazdených kilometrov z roka na rok klesá a my si nemôžeme dovoliť starať sa o nadbytočné stroje, ktoré už v podstate nevyužívame," rozhovoril sa dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.
Električky predáva mesto, predaj po technickej stránke zabezpečí DPMK. Aj keď ide o dvadsaťročné stroje, údajne sú v poriadku. "Po technickej stránke určite, prešli cyklickými opravami, niektoré boli aj rekonštruované. Pokojne ich môžu po odkúpení dopravné podniky využívať na prepravu."
Dopravný podnik má vo svojich garážach dovedna 128 električiek, no na dopravu využíva maximálne 75 vozov. Ostatné sú nadbytočné. Preto požiadal znalca z odboru dopravy o posudok predmetných pätnástich električiek. "Ten nám dal odpoveď, akú sumu môžeme za jeden voz pýtať. Ide o 1,1 až 1,5 milióna za električku. Kam poputujú, závisí od záujmu, možno budú jazdiť v Čechách, Maďarsku, či niektorej bývalej sovietskej zväzovej republike."
Podľa dostupných informácií v Čechách priveľký záujem o "babičky" z Košíc neprejavujú, v Maďarsku razia cestu modernizácií. "Neviem, možno ich niekto použije na náhradné diely. To je už vec toho, kto stroje kúpi."
Zisk z predaja sa predpokladá na úrovni 20 miliónov korún... "Peniaze by mali putovať do kasy mesta, odkiaľ by nám mali vrátiť ako kapitálová dotáciu. Tieto peniaze by sme radi využili na modernizáciu koľajovej dopravy a možno aj električiek. V žiadnom prípade si však nechceme vylepšovať zlú finančnú situáciu predajom električiek. Chceme len využívať električky, ktoré máme, ostatné sa predajú."
Dopravný podnik odpredával električky aj v minulých rokoch, vtedy však šlo o mladšie vozy, typu KT8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári