medzinárodným štatútom.
"Chceme presvedčiť potenciálnych pasažierov a cestovné kancelárie o výhodách, ktoré im naše letisko poskytuje. Nie je to len výhodná poloha, ale aj služby, ktoré sa po otvorení nového terminálu ešte skvalitnia. Naše letisko bude môcť vo väčšej miere slúžiť na charterové lety, napríklad pre zahraničné zájazdy do tokajskej oblasti na oboch stranách hranice, ktorá nás vlastne po spoločnom vstupe do Európskej únie viac spája ako rozdeľuje," povedala nám riaditeľka Marta Horváthová.
Výstavba terminálu, ktorého príletovú časť majú odovzdať 1. júna tohto roku, finišuje. Po jeho úplnom dokončení v októbri tohto roku bude môcť letisko prijať až 1 000 cestujúcich za hodinu a 700-tisíc za rok. Vlani tu odbavili takmer 190-tisíc cestujúcich, tohto roku očakávajú nárast na 230-tisíc pasažierov. Už v prvom štvrťroku tohto roka zaznamenali o 20 percent cestujúcich viac ako vlani v rovnakom období.
"Doteraz mali u nás monopol slovenskí dopravcovia. Vstupom Slovenska do únie sa aj my viac otvárame zahraničným leteckým spoločnostiam. Teraz už každý, kto splní podmienky, dané predpisy, môže na medzinárodné letisko v Košiciach priletieť. Aj letecký trh sa liberalizuje. Po otvorení nového terminálu budeme pripravení poskytnúť zahraničným pasažierom služby, na aké sú zvyknutí v ostatných štátoch únie," povedala Horváthová. Podľa jej vyjadrenia jednou z noviniek by mala byť pravidelná linka Košice - Užhorod.
Košické letisko spolu s bratislavským je od 27. 4. akciovou spoločnosťou so 100-percentnou účasťou štátu. Transformácia sa zavŕši vstupom zahraničného investora, ktorého vyberú na základe medzinárodného tendra. O majetkovú účasť má záujem aj U. S. Steel, mesto Košice a Košický samosprávny kraj.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári