prvom lete vzdialenosť z Bratislavy do Košíc, teda zhruba 380 kilometrov, za tri hodiny. Dnes absolvujú moderné stroje tú istú cestu za trištvrť hodiny.
"Prvý let sa uskutočnil necelých sedem mesiacov po tom, ako začali Československé aerolínie vôbec lietať. Navyše to bola po Brne a Bratislave len tretia vnútroštátna destinácia. Aj z toho vyplýva, že Košice boli už v tom čase dôležitým bodom v sieti ČSA. Košické letisko má dodnes pre nás veľký význam," povedal František Bis, vedúci riadenia zahraničnej prevádzky Českých aerolínií. Český hosť, ktorý sa v sobotu zúčastnil na odhalení pamätnej tabule pripomínajúcej okrúhle výročie civilného letectva, privítal výstavbu nového terminálu na košickom letisku: "Mal som možnosť pozrieť si ho. Je nádherný. Myslím si, že spĺňa najprísnejšie kritériá. Je teda už európsky."
Slávnostný akt bol súčasťou symbolického otvárania neba Európskej únie. Aj keď pôvodne plánovaný spoločný prelet posádok z krajín V4 nad Košicami prekazilo počasie, piloti košického aeroklubu uskutočnili počas predchádzajúcich dní hviezdicové lety do poľského Rzeszowa, maďarského Miskolca a moravskej Ostravy.
Podľa riaditeľky košického letiska Marty Horváthovej vstupom Slovenska do EÚ sa na východnom Slovensku otvárajú brány aj zahraničným prepravcom. "Doteraz mali u nás monopol slovenskí dopravcovia. Teraz už každý, kto splní podmienky dané predpismi, môže na medzinárodné letisko v Košiciach priletieť. Aj letecký trh sa teda liberalizuje. Po otvorení nového terminálu budeme pripravení poskytnúť im také služby, na aké sú zvyknutí v ostatných štátoch únie."
Nový terminál bude v prevádzke pre prílety od 1. júna tohto roku, kolaudovať by ho mali po úplnom dokončení koncom októbra.
Autor: sen
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári