spoločnosť z podvodu. Podľa neho Audi A4, ktoré mu predali ako nové, bolo vraj už pred kúpou používané.
"Objednal som si od nich Audi štvorkolku, aby mi slúžilo aj v teréne. Predajca v spoločnosti mi povedal, že je to úplne nové auto. Hneď po ceste do Prešova som im volal, že niečo v aute búcha. Podľa môjho úsudku bolo vadné quatro. Na druhý deň som im auto tam nechal. No po kontrole povedali, že všetko je v poriadku a v záruke, preto môžem ním pokojne jazdiť. Asi o tri dni som sa vracal z chaty domov a od auta idúceho okolo mňa sa odrazil kamienok. Na kapote sa mi vznikla maličká asi 1,5 milimetrová jamka. Išiel do lakýrnickej firmy v Prešove, aby mi to opravili. Jamku zabrúsili, no povedali mi, že toto auto nie je nové, pretože Nemci toľko laku a gitu nedávajú. Hovorím, to je blbosť, že nie je nové. Ale obrátil som sa na Gabriela s tým, že to auto už nechcem a zrušil som s nimi kúpno-predajnú zmluvu. Zobral som si ho až tri mesiace potom. No zase som zistil, že hádže kolesami, pretože boli vypuklé pneumatiky. V servise mi navrhli, že dve mi vymenia a dve si musím zaplatiť sám. Nesúhlasil som s tým, lebo auto bolo v záruke. Odišiel som preč, ale chcel som sa auta zbaviť, pretože som mu už neveril. Od predajne som chcel, aby mi vrátili peniaze. Keď som u nich neuspel, išiel som do výkupne vozidiel. Chlapci auto skontrolovali a premerali, no aj podľa nich bolo okrem zadnej kapoty všetko opravované a striekané. Keďže ho vykúpiť odmietli, vymyslel som systém, aby ho museli v Gabrieli prijať. Prišiel som do servisu, že treba nejaké veci poodstraňovať. Hneď, ako ho prijali, som im oznámil, že si ho už neprevezmem, lebo bolo havarované už pred kúpou. Ťahalo sa to rok a zatiaľ auto stálo u nich. Minulý rok v januári sme so súdnym znalcom chceli premerať auto so strojčekom. Tým som sa chcel uistiť, že auto je vadné. Ani nás k nemu nepripustili. Tým mi na 99 percent potvrdili, že auto bolo havarované. Ostalo u nich až do času, kým prípad nezačala vyšetrovať polícia. Podľa mňa polícia pracovala dobre, ale prokurátor úmyselne zdržiaval a nekontroloval vyšetrovanie. V súčasnosti to má Generálna prokuratúra, preto sa obšírnejšie vyjadrím až po jej rozhodnutí. Ostal so bez auta a musel som si kúpiť nové, vysvetlil nám svoje potiaže majiteľ auta.
Iný pohľad na vec má konateľ spoločnosti Auto Gábriel s.r.o. Košice, Pavol Gábriel ml.: "Pán P. si auto u nás zakúpil 5. septembra 2000. Kúpil ho ako nové a dokonca ani nie z nášho skladu. Vyšpecifikoval si Audi A4, chcel ho vidieť a tak sme dali pokyn na jeho prepravu. Dokonca si ho aj vyskúšal. Po dvoch rokoch nás obvinil, že sme mu ho predali používané, s minimálne 20-tisíc najazdenými kilometrami. Vraj sme ho dokonca aj niekoľkokrát prestriekali. Tieto tvrdenia absolútne popieram. Jeho advokátovi som odovzdal doklady kedy bolo vyrobené, kedy prešlo hranicami, colné doklady a celú písomnú dokumentáciu, ktorá poukazuje na históriu vozidla. Zameral by som sa na jednu dôležitú vec. Doba medzi dovozom auta a predajom pánu P., je 24 pracovných dní. Veď to je aj technický nemožné, aby sme stihli na ňom jazdiť a ešte aj niekoľkokrát lakovať. Zarazila ma ďalšia podstatná vec. Vyšetrovateľ si nechal vypracovať znalecký posudok. Súdny znalec sa opiera o teóriu, že prestriekať hliníkovú karosériu dôkáže len špičkovo vybavený servis a teda sa to mohlo urobiť len u nás. Ale Audi A4 je vyrábané len s klasickou oceľovou karosériou!!! Ako teda znalec skúmal spomínané auto? Pán P. na ňom našiel minimálne osem závad. Keď sme mu ponúkli urobiť posudok nezávislým znalcom, tvrdil, že vyberieme určite vlastného, ktorého ovplyvníme. Navrhli sme mu vypracovať posudok v Nemecku vo fabrike Audi. Aj to odmietol. Keď u nás neuspel, obrátil sa na SOI. Po kontrole boli všetky výhrady zamietnuté. Preto využil cestu trestného oznámenia. Tu ma však zarážajú dve veci. Jednak výslovné klamstvá pána P., ale i postup polície. Odmietli dať vypracovať posudok košickému znalcovi, no nechali ho vypracovať znalcovi z Prešova, odkiaľ je pán P."
Musíme rozprávanie Pavla Gabriela prerušiť. Pán P. sa s nami vo štvrtok popoludní stretol na parkovisku pri McDonalde v Košiciach. Rozhovor nám poskytol v prítomnosti pána, ktorý sa predstavil rovnakým menom ako znie meno súdneho znalca, ktorý práve v tomto prípade vypracoval posudok. Pán P. nechcel, aby bolo jeho celé meno v tlači uvedené, odmietol aj fotenie.
"Sme dvanásť rokov na trhu. Sme najstarší autorizovaný servis v Košiciach. Predávame ročne viac ako 800 nových a 150 ojazdených vozidiel. Počas celej histórie firmy nikdy nebol dôvod na vrátenie vozidla a ani žiadne súdne konanie nebolo ukončené v náš neprospech. Sme riadení kontrolou ISO 9001 a 9002 podľa smerníc EÚ. Celý rad kontrol nikdy nezistil pochybnosti. Naozaj nie sme odkázaní uchýliť sa k niečomu takému. Viem, o čo ide pánovi P. Ak by dokázal, že auto nové nebolo, museli by sme mu vrátiť celú sumu za nové vozidlo. Podobné problémy narobil aj iným predajcom," hovorí konateľ spoločnosti Pavol Gábriel ml.
Informácie o tom, že skúsenosti s pánom P. majú aj iné autosalóny, sme si overili. "Pokúšal sa o to aj u nás. To je akoby jeho šport. Super na tom zarába. Systém je jednoduchý. Zaplatí v hotovosti, najazdí 15-tisíc kilometrov a povie, že to auto nechce, lebo nie je v poriadku. Urobí veľký cirkus a firma, ktorá sa bojí poškodenia obchodného mena, pristúpi na jeho podmienky. U nás nepochodil, záležitosť rieši súd. Okrem toho, že jazdí stále na novom aute, náklady si môže odpísať z daní. Je to jeho biznis. Viem, že skúsenosti s ním majú vo Volve, v Bratislave v Chrysleri, v Banskej Bystrici aj v Mercedese," tvrdí konateľ košickej spoločnosti zastupujúcej značku Mitsubishi Ladislav Hegyi.
Pán P. potvrdil, že vo Volve mu vyhoveli a dali nové auto. Taktiež tvrdí, že Mitsubishi, na ktorom teraz jazdí, je tiež chybné.
Trestné konanie vo veci predaja vozidla Audi je v štádiu dokazovania. Okresný prokurátor zrušil obvinenie Pavla Gabriela a vyšetrovateľovi uložil písomné pokyny na doplnenie vyšetrovacieho spisu.
Autor: tnt
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári