Korzár logo Korzár Košice

Dopravný podnik zredukuje počet zamestnancov, mala by sa týkať aj vedenia

Košice - Doprava v meste sa bude v najbližšom čase redukovať. Dopravný podnik mesta Košice trpí finančnými suchotami, navyše v zmluve o výkonoch vo

verejnom záujme sa počíta s medziročným úbytkom kilometrov až na úrovni 300-tisíc. To všetko bude mať za následok zmeny, ktoré pocíti každý, kto využíva mestskú hromadnú dopravu.

"Valné zhromaždenie prijalo uznesenia o vývoji výkonov DPMK na tento rok, ale primátor ešte zmluvu s mestom nepodpísal. V minulom roku sme trocha plánované výkony prekročili, ale ak by vstúpil do platnosti navrhovaný plán 14,9 milióna kilometrov, budeme musieť obmedziť dopravu," vysvetľuje dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodal, v prvej fáze sa dopravný podnik zameria na mimošpičkové časy, teda ranné a večerné spoje.

"Uvidíme, akú úsporu dosiahneme a následne po posúdení sa ukáže, kde sa dá ešte obmedzovať. Ak by zmluvu primátor nepodpísal, bolo by nutné vytvoriť novú, otázka je akú. Tento rok však máme oproti minulému o 300-tisíc vozových kilometrov menej. Ak by sme ich rozložili na celý rok, bolo by to dobré, ale od júna, či júla to bude dramatické," vraví Š. Dutko a prízvukuje, že DPMK má objektívne menej peňazí.

"Musíme platiť vyššiu daň z pridanej hodnoty ako v minulých rokoch. O tieto peniaze prídeme a nik nám ich nenahradí. Druhá vec je, že sledujeme už tri roky mierny úbytok cestujúcich a to hlavne tých, ktorí cestujú na riadne cestovné. U zľavnených lístkov je stav vyrovnaný, tam nám však tržby nevyskočia. Nevieme ovplyvniť, že cestujúpci nevyužije naše služby."

SkryťVypnúť reklamu

A ako by mala po obmedzeniach doprava vyzerať?

"Moja filozofia je taká, aby sme v čo najmenšej miere ovplyvnili časy od 6. do 8.30 hodiny a od 14. do 17. hodiny, kedy je doprava frekventovaná. Ľudia chodia do práce, to by sme radi zachovali. Ponúkame však službu za takých podmienok, aké nám dovoľujú financie," uviedol dopravný riaditeľ.

Dopravný podnik má finančné problémy už niekoľko rokov. V tom minulom, došlo k zásadnému obmedzeniu dopravy, teraz príde ďalšia. Donekonečna to však nejde, preto sme sa opýtali, či podnik vôbec rok prežije.

"Musí. Samozrejme, že môžeme variť len z peňazí, ktoré máme. Čo sa týka životnosti podniku, aj keby boli problémy, verím, že to prežije."

Aj za cenu redukcie počtu zamestnancov?

"Jednoznačne sa organizačné zmeny DPMK nevyhnú. Budeme ich realizovať, prijali sme doktrínu postupných krokov. Hromadné prepúšťanie nehrozí, chceme to urobiť tak, aby sme vedeli našich ľudí správne orientovať," uviedol Š. Dutko.

SkryťVypnúť reklamu

Otázka však znie, či sa začne prepúšťať opäť od spodných priečok zamestnaneckého rebríčka, alebo redukcia stavu postihne aj prebujnený aparát vedúcich pracovníkov.

"Podľa mňa sa to dotkne všetkých zložiek. Predstavenstvo dalo úlohu riaditeľom úsekov, aby predstavili svoj pohľad na túto problematiku. Následne by malo dôjsť k diskusii na predstavenstve a potom by sa mal dostaviť aj efekt. Ťažko hovoriť o prezamestnanosti, ale musíme reagovať na to, že sa nám znížia výkony."

Dopravný podnik drží zrejme minimálne na Slovensku prvenstvo v počte riaditeľov na stav zamestnancov.

"Táto otázka je nešťastná. To, čo sme urobili, že sme námestníkov premenovali na riaditeľov, vyplynulo z potreby realizácie projektu pre trolejbusovú dopravu. Odporučili nám, aby sme zmenili názvy tak, aby korešpondovali s tými, ktoré sú zaužívané v západnej Európe."

Riaditeľov je však priveľa...

"Neprislúcha mi to komentovať, ale predpokladám, že aj táto otázka príde v rámci reštruktualizácie firmy na pretras. Ja sa tomu nebránim."

O zvýšení cestovného sa zatiaľ len tak pošepkáva, odkedy dôjde k zmene?

"Naposledy sme upravovali cestovné v roku 2001. Sú však rôzne názory na túto otázku. K dnešnému dňu sme návrh novej tarify nezačali pripravovať. Avšak rozpráva sa o nej. Netvrdím, že nie. Počkáme, kým bude podpísaná zmluva s mestom a následne sa uvidí, čo ďalej."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 408
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 136
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 573
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 148
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 130
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 362
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 708
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 225
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 448
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 612
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 585
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 362
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 708
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 225
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 167
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 448
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 612
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 585
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu