zatvorené.
"Bola som šokovaná. Momentálne som evidovaná na Úrade práce a v piatok popoludní som si išla na poštu vybrať sociálne dávky. Stálo pred ňou veľa ľudí, na dverách bol len nápis, že majú zatvorené. Žiaden zvonček, vysvetlenie, kde si môžeme veci vybaviť. V sobotu som sa teda na poštu vrátila, opäť bola zatvorená, Na hlavnej pošte, kam som potom zašla, mi dávky vyplatiť odmietli s odôvodnením, že som evidovaná v počítačovej sieti na mojej spádovej pošte," líči putovanie za peniazmi Ing. Dana Lazúrová.
Ako dodáva, vedúca hlavnej pošty ju odkázala na riaditeľstvo pôšt. "To je pri stanici, išla som teda tam. Dozvedela som sa, že nemôžu za to, že systém zlyhal, aby som počkala do pondelka. Keď som prišla ráno o 7.30 hod. na svoju poštu, bola ešte zatvorená. Otvorili ju až okolo 9. hodiny. Nechápem, čo sú to za služby. Ak zatvoria lekáreň, liek mi vydajú v inej. Tu človeku ani nevysvetlia, v čom je problém," dodala Ing. Lazúrová.
Podľa riaditeľa Slovenskej pošty, odštepného závodu Košice, Ing. Milana Relovského nastal technický problém.
"Službu nám vypovedal softvér, ktorý sme len nedávno inštalovali na všetky pošty. V piatok došlo k výpadku po 13.30 hod., v sobotu bola pošta zatvorená a dnes (včera - pozn. red.) sa podarilo problém odstrániť. Viete, nový softvér má divné správanie. Ani samotní autori si nevedia s chybou poradiť. Proste sa spomalí, zahltí množstvom informácií a občas vypadne," vysvetľuje M. Relovský a dodáva, že na Pošte 11 nevypadol softvér prvýkrát. "Tie problémy sa objavujú sporadicky aj na iných poštách."
Na otázku, prečo si ľudia nemohli peniaze vybrať na inej pošte, Ing. Relovský odpovedal: "Technicky by to síce možné bolo, počítače sú zosieťované, avšak sú tu atribúty, ktoré tento proces znemožňujú. Ak ide trebárs o vyplácanie sociálnych dávok, objem peňazí je veľký. Pre každú poštu. Pritom pošty majú bezpečnostný limit ochrany, to znamená, že je presne dané a presne si naplánujú, koľko obeživa si na daný deň objednajú z banky. Ak by teda vyplatila peniaze iná pošta, chýbali by jej pre ľudí, pre ktorých si na základe svojej databázy výplaty naplánovala. Všetko teda súvisí s objemom peňazí a bezpečnosťou. Na pošte nemôžeme mať veľa peňazí, tie sa každý deň objednávajú v banke a následne sa do nej vozia za prísnych bezpečnostných opatrení. Navyše každá pošta je limitovaná určitým počtom pracovníkov, ak by prišlo veľa ľudí, došlo by k jej zahlteniu, iné služby by boli ochromené."
Z uvedeného vyplýva, že pošte robí problémy nahradiť pobočku, ktorá sa dostane do problémov. Na všetko nakoniec doplatí zákazník.
"Je mi veľmi ľúto, že došlo k výpadku. Nepovažujem za správny ani postup vedúcej pobočky, akým ľuďom oznámila jej zatvorenie. Už som jej to v minulosti vytkol, teraz opäť. Nie je možné, aby nevysvetlila problém, ľudia majú právo na informácie. Čo sa týka náhrady pošty, dám návrh, aby sa pri výpadku uvažovalo o presmerovaní výplaty na inú poštu. Musím sa však poradiť s odborníkmi, ako by sa to dalo technicky zrealizovať."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári