Dopravnému podniku zrušili už druhú súťaž na strážnu službu pre netransparentnosť
Košice - Úrad pre verejné obstarávanie zrušil verejnú súťaž na stráženie objektov Dopravného podniku mesta Košice (DPMK), ktorú vyhrala firma Golden
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
eye servis (GES) s. r. o. Dôvodom je podľa generálneho riaditeľa DPMK Ing. Igora Reipricha netransparentnosť. Víťaz súťaže má strážiť DPMK a ním prenajaté objekty, pôvodné vrátnice sa zrušia a časť vrátnikov prejde do víťaznej SBS, pričom objekty budú nepretržite strážiť 24 hodín a 365 dní v roku.
DPMK organizoval už dve verejné súťaže, týkajúce sa tejto oblasti. Jednu na transport peňazí, druhú na stráženie objektov. Obe vyhrala firma GES s. r. o. Nebolo by na tom nič čudné, keby sa súťaže nezúčastnili aj iné strážne bezpečnostne služby (SBS), ktoré ponúkli nižšiu cenu. Napríklad jeden uchádzač na prevoz peňazí ponúkol 281-tisíc, no vyhrala spomínaná firma, ktorá ponúkla 795-tisíc. Za stráženie objektov pýtala jedna neúspešná firma 4 905 600, no GES vyhral s cenou 5 497 920.
I. Reipricha sme sa opýtali, prečo komisia určila ako víťaza účastníka, ktorý v oboch súťažiach ponúkol cenu zhruba o 500-tisíc vyššiu.
"Komisia odporučila vybrať tú firmu, ktorá splnila všetky podmienky, no Úrad pre verejné obstarávanie nám napísal, že sme nepostupovali podľa spravných paragrafov, takže celú súťaž budeme opakovať od začiatku."
Išlo tu ale o polmiliónový rozdiel, v oboch súťažiach o celý milión.
"Neviem vám k tomu povedať nič, budeme opakovať celú súťaž od začiatku."
Takže sa k spôsobou výberu na pôde DPMK nevyjadríte?
"Boli určené kritériá a podmienky - vy asi chcete napísať celú stranu - čiže môžete napísať - že Úrad pre verejné obstarávanie súťaž zrušil, pretože sme nepostupovali podľa zákona."
Vo výberovej komisii sú ľudia z vrcholového manažmetu DPMK a museli vedieť, že niekto ponúka lepšiu cenu. Podľa čoho sa potom pri výbere riadili?
"Postupovalo sa podľa kritérií, tam nie je rozhodujúca cena. Bolo tam tiež kritérium záruky, poistenia, pracovných miest."
Nie je cená primárna?
"Cena mala váhu asi 60 percent, takže cena nie je rozhodujúca, ale splnenie všetkých podmienok. Neboli dané presné časové údaje pri náhrade škody, keby nejaká vznikla. Napokon ide o kvalitu služby, systém, hodnotenie."
Aké kvality prezentovala víťazná firma, ktorá je zaregistrovaná iba od polovice minulého roku?
"To sme nesledovali, kvalita je v cene, poistení, výkone služby a náhrade prípadnej škody..."
Podľa riaditeľa dopravy DPMK Štefana Dutka, s ktorým sme sa o súťaži zhovárali ešte pred vyjadrením Úradu pe verejné obstarávanie, vtedy tvrdil, že "prvotná filozofia z pozície riadenia ľudských zdrojov je racionalizácia a úspora finančných zdrojov".
DPMK robí reštrikcie kvôli zlej ekonomickej situácii
Dopravný podnik mesta Košíc je akciová spoločnosť so 100-percentnou účasťou mesta. Jeho dlhodobá ekonomická situácia je zlá, dokazujú to mnohé reštrikcie realizované od vlaňajšieho septembra na linkách MHD týkajúceho sa nízkej frekvencie premávky spojov, rovnako množstva sťažností na neúmernú preplnenosť v prostriedkoch MHD. Vedenie DPMK už neraz prezentovalo v médiach názor, že finančná situácia v podniku nie je dobrá. Vo svojich vyjadreniach doslova uvádza, že robí dopravu v takom rozsahu, v akom si ju môže dovoliť, a že financie vedeniu DPMK zväzujú ruky.
Autor: ss
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári