Košice - "Vedenie Slovenskej autobusovej dopravy - Košickej dopravnej spoločnosti nakúpilo autá značky
BMW, pritom by sme boli radšej, keby sa investovalo do miezd," ťažkajú si vodiči autobusov.
Keďže sme pred košickou autobusovou stanicou videli niekoľko vozidiel tejto značky s logom Eurobus zaparkovaných, opýtali sme sa generálneho riaditeľa SAD Ing. Ľubomíra Geršiho prečo nakúpili tieto, nie lacné vozidlá. "Otázka manažovania podniku je otázkou vrcholového manažmentu. Ten rozhoduje o tom, či bude motivovať svojich riadiacich pracovníkov tak, aby neboli len 7,5 hodiny v robote a keď vznikne nejaký problém, tak ho budú riešiť nasledujúci deň. Riadiaci pracovníci dostali všetky podmienky na to, aby tu mohli byť počas víkendov aj v noci, ak to situácia vyžaduje. Ak vyžadujeme, aby mali firmu pod kontrolu, tak musíme na to vynaložiť aj adekvátne prostriedky," vysvetľuje riaditeľ.
Podpredseda predstavenstva spoločnosti Ing. Martin Sojka ho dopĺňa: "Investície, ktoré sa investovali do vozového parku sú obrovské a oproti tomu investície do osobných áut sú zanedbateľné."
Podľa Ing. Geršiho, manažment nechodí s autami po Košiciach. "Máme silnú zahraničnú dopravu a chceme ju mať ešte silnejšiu. Dnes, keď ideme do Európy si to musíme strážiť a naši ľudia nemôžu jazdiť na 20-ročných škodovkách."
Aj nová by však bola určite lacnejšia ako BMW...
"Vždy mali zamestnanci predstavu, že firma všetky peniaze, ktoré sa zvýšia, presunie do miezd. My si myslíme, že peniaze, napríklad zo zisku, musíme dať do rozvoja firmy. Zisk posledné roky máme a je pravda, že sa na výrobných poradách objavujú podobné názory. Nie je problém dať niekomu dvadsaťtisíc korún a o pol roka, povedať, že niekoľko desiatok ľudí musí odísť, lebo firma má veľa nesplnených záväzkov."
Majoritu, teda 51 % akcií SAD - KDS Košice, vlastní štát - Fond národného majetku (FNM), zvyšných 49 % spoločnosť Bustrans, s.r.o. Košice. Jej majitelia sú zároveň vlastníkmi spoločnosti Tempus, ktorá sa okrem iného zaoberá aj predajom, či servisom vozidiel značky BMW. Hovorkyni FNM Mgr. Tatjany Lesajovej sme sa teda opýtali, či majoritný akcionár odobril transakciu ohľadne nákupu bavorákov. Zároveň nás zaujímalo, či FNM vie o prepojenosti spoločností Bustrans a Tempus.
"Je pravdou, že štát je stále vlastníkom 51 % akcií, avšak už v podstate len na papieri. Došlo k navýšeniu základného imania, pričom privatizér SAD Košice prejavil záujem o ďalšie akcie. Ich prevod by sa mal udiať v dohľadnom čase. Čo sa týka nákupu áut značky BMW, vieme o tom, hoci sme nič odobriť nemuseli. Nebolo to v tomto prípade potrebné. Išlo o autá, ktoré neboli nové, používali sa napríklad i na predvádzacie účely. Kupovali sa na lízing, pričom cena bola výhodná."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári