overiť, koľko, za čo a komu zaňho zdravotná poisťovňa zaplatila. Pacienti už začínajú hlásiť nezrovnalosti.
"Už sa nám prihlásil pacient, ktorý zistil, že sa 'lieči' na ťažkú duševnú chorobu, pritom u dotyčného lekára nebol, ani nikdy nevybral lieky, ktoré sme na jeho meno preplácali," povedal Igor Dorčák, generálny riaditeľ poisťovne.
Poisťovňa očakáva, že poistných podvodov, ktorých sa dopustili lekári, nemocnice alekárne, sa objaví viac a podniká už právne kroky. "Denne žiada okolo tridsať ľudí o kartu, prostredníctvom ktorej sa môžu dostať cez internet k svojmu účtu," hovorí Dorčák.
Poistenci sa k účtu môžu dostať aj cez telefonickú asistenčnú službu. Môžu sa pozrieť, koľko za nich poisťovňa za posledný rok zaplatila za hospitalizácie, lieky a zdravotnícke pomôcky, primárnu a špecializovanú ambulantnú starostlivosť a u zubných lekárov.
Údaje poisťovňa chráni proti zneužitiu a vylúčené sú "citlivé údaje", poistencovi sa nezobrazí diagnóza ani odbornosť a meno ošetrujúceho lekára. Pri liekoch sa zobrazia len hradené sumy, množstvá a doplatky s názvom lekárne, ktorá liek vydala.
Rozšírené údaje poistenec môže získať osobne u revíznych lekárov v pobočke poisťovne. Údaje dostupné na osobných účtoch sa môžu oneskorovať o mesiac alebo niekoľko týždňov, pretože spracovanie informácií od zdravotníkov v poisťovni chvíľu trvá.
Aj pre poistný podvod v uplynulých týždňoch prišla o licenciu pôrodnica v Banskej Štiavnici. Všeobecná zdravotná poisťovňa pri náhodnej kontrole zistila, že oddelenie vykazovalo fiktívne hospitalizácie - nemocnica poisťovni vykazovala pacientky, ktoré v nej skutočnosti neležali.
Autor: mar
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári