Opaterného schválili v štátnom rozpočte, sa s najväčšou pravdepodobnosťou preinvestujú na výstavbe diaľničného privádzača Prešovská-Sečovská.
Pri včerajšom slávnostnom podpísaní Memoranda o spolupráci pri riešení problematiky prípravy a výstavby rýchlostnej komunikácie R-4 a privádzača to pre Korzár povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Kotuľa.
"Nechcem prejudikovať, ale uvažujeme o tom, že tých 100 miliónov použijeme na spomínanú križovatku, keďže je súčasťou rýchlostnej cesty na Milhosť. Aktuálny stav prípravy výstavby rýchlostnej cesty je taký, že dokumentácia je na štúdii Eja, kde sa hodnotia vplyvy na životné prostredie a odhadujeme, že v júni by sme mali dostať prvé výsledky. Na základe nich bude potrebné spracovať dokumentáciu pre územné rozhodnutie podľa platnej legislatívy,ktoré by sme mali mať, odhadujem, v roku 2005," vysvetlil postup J. Kotuľa.
"To znamená, že najväčšie prvé čiastky, ktoré by sme mohli do prípravy výstavby cesty zainvestovať, napríklad na majetkovo-právne vysporiadanie, budeme potrebovať v roku 2005. Takže teraz musíme prehodnotiť ďalšie kroky, aby sme tých 100 miliónov na to určených preinevstovali, zatiaľ nie je definitívne rozhodnuté, aký postup sa zvolí, jedno je však isté, schválené prostriedky sa použijú v tomto priestore. Nie je to také jednoduché, nestačí si to niekto praje, treba, aby boli peniaze koordinované s prípravami. Je škoda, že sme túto stavbu nepripravovali už skôr, pretože, keby sme dnes mali v rukách územné rozhodnutie, nebol by problém sto miliónov preinvestovať," dodal štátny tajomník.
Primátor Košíc Zdenko Trebuľa i predseda Košického samosprávneho kraja Rudolf Bauer vnímajú schválených sto miliónov veľmi pozitívne, pretože aj napriek problémom sa konečne košický región pohne dopredu v rozvoji dopravnej siete, ktorá je prioritná hlavne pre investorov a s tým spojené možnosti práce pre občanov.
"Schválenie 100 miliónov korún na realizáciu dopravných stavieb v rámci košického regiónu výrazne naštartuje prípravu výstavby našej priority-napojenia na diaľničnú sieť v Maďarsku cez Miškolc, čo považujeme za najrýchlejšie a z mnohých hľadísk aj za najpraktickejšie riešenie. Memorandum o spolupráci treba preto vnímať ako deklaráciu všetkých zúčastnených strán, mesta, ministerstva i VÚC, že majú záujem, aby tieto dopravné stavby bežali, aby sa dodržiavali termíny. Spoločným úsilím všetkých zložiek, ktoré majú čo do procesu prípravy výstavby povedať, chceme dosiahnúť maximálne skrátenie lehôt určených legislatívou, aby sme sa čím skôr dostali k cieľu- Napríklad ak je lehota na vybavenie 60 dní, dá sa to urobiť aj za dva dni, ak sa chce," vysvetlil primátor Zdenko Trebuľa (na snímke).
Za týmto účelom sa vytvorila pracovnú skupina odborníkov, ktorí budú monitorovať situáciu a vstupovať do procesov, aby sa zákonné lehoty podarilo skrátiť na minimum.
"Takýmto štafetovým podávaním kolíkov by sme chceli dospieť k prvému výkopu na ceste čo najskôr.Potrebujeme dosiahnúť aj to, aby sa táto cesta dostala do všetkých plánov, ktoré súvisia s ďalšou realizáciou, aby bola zaradená do veľkého zásobníka, proste, aby sa s ňou reálne počítalo aj v budúcich štátnych rozpočtoch."
Podľa župana Rudolfa Bauera bude samosprávny kraj nápomocný pri všetkom tak, aby sa priorita - cesta na Milhosť - stala v roku 2009 realitou regiónu, čím by sa výrazne zvýšil investičný rating nielen košického, ale aj prešovského kraja.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári