záujmy veľkých prepravcov ako SAD. Uviedol to v piatok na tlačovej besede v Košiciach predseda krajskej zložky SŽK Ervín Boháčik. Dodal, že samosprávne orgány sa im po prechode kompetencií začínajú javiť vo vzťahu k malým a stredným podnikateľom horšie ako štátne.
Ako príklad spomenul prípad manželov Kačových. Tichomír Kačo na TB uviedol, že v roku 2000 ho pracovníci Elektrárne Vojany požiadali o vytvorenie autobusovej linky, pretože SAD zrušila spoj kvôli nerentabilnosti. Krajský úrad mu bez problémov udelil licenciu na roky 2001 a 2002. V novembri 2002 opäť požiadal o predĺženie licencie, tentoraz už vyšší územný celok (VÚC), ktorý jeho žiadosť zamietol s odôvodnením nesplnenia finančnej spoľahlivosti. Aby T. Kačo podmienku finančnej spoľahlivosti splnil, o licenciu požiadala spoločnosť Holding Hold, kde je konateľkou jeho manželka. KSK však ich žiadosti nevyhovel, keďže, okrem iného, žiadateľom navrhnuté autobusové linky sa výrazne dotýkajú oprávnených záujmov iných dopravcov. Podľa informácií konateľky vzhľadom na požiadavky svojich zákazníkov začali vykonávať autobusovú dopravu ako nepravidelnú v zmysle živnostenského zákona. Podľa KSK však vykonávajú pravidelnú dopravu, čím porušili zákon. KSK im preto uložil pokutu 200 000 Sk a vyzval ich aby, prestali s dopravnou činnosťou. Holding Hold sa obrátil na Ministerstvo dopravy SR, ktoré však podporilo rozhodnutie KSK. Spoločnosť preto požiadala súd, aby rozhodol, či bol postup KSK správny.
SŽK oslovila predsedu komisie dopravy pri VÚC, aby preveril, ak je to v jeho možnostiach, ako sa vydávajú licencie na pravidelnú autobusovú dopravu v rámci Košického kraja. Podľa informácií SŽK ani v jednom samosprávnom kraji, okrem Košického, nemajú malí dopravcovia tento problém.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári