doteraz nielen generálne riaditeľstvo v Bratislave, ale po celom území Slovenska ďalších 25 správ železničnej dopravnej cesty. Samozrejme, že v každej správe potrebovali vedenie i ďalších úradníkov. Pracovalo tam neuveriteľných 1016 ľudí, ktorí z peňazí daňových poplatníkov bez problémov prežívali aj napriek tomu, že železnice mesačne vyrábali niekoľkomiliónové straty.
V týchto dňoch dochádza v tejto oblasti k zásadným zmenám. Správna rada ŽSR na svojom zasadnutí prerokovala a schválila návrh zmeny organizačného poriadku ŽSR. To znamená, že k 1. januáru 2004 vzniknú v Trnave, Žiline, Zvolene a v Košiciach štyri oblastné riaditeľstvá, ktoré nahradia doteraz existujúcich 25 Správ železničnej dopravnej cesty.
"Momentálne boli v budúcich Oblastných správach vymenovaní poverení riaditelia, ktorí majú do konca roka pripraviť avizovanú transformáciu. Majú za úlohu vypracovať štruktúru spoločností, určia systém odmeňovania pracovníkov samozrejme s prihliadnutím na skutočnosť, že je potrebné ušetriť," vysvetľuje hovorkyňa železníc SR Nela Blašková.
Ako dodáva, vôbec nie je isté, že ľudia, ktorí momentálne proces zriaďovania Oblastných riaditelstiev riadia, zostanú na týchto postoch aj po ich zriadení. Navyše rušením neperspektívnych a zbytočných úradníckych stoličiek prídu o prácu zväčša pracovníci administratívy.
"Z ôsmich Správ železničnej dopravnej cesty, ktoré fungujú v rámci Košického kraja, sa vytvorí jedno oblastné riaditeľstvo. V tejto súvislosti príde o prácu v tomto kraji 140 ľudí, ktorí dostanú odstupné podľa zákona. V rámci Slovenska prepustíme celkovo 327 ľudí, podotýkam však, pôjde o úradníkov a nie robotníkov. Mnohé riadiace činnosti sa totiž robili duplicitne, čo samozrejme malo vplyv na ekonomické výsledky podniku."
V tejto súvislosti opustí svoje stoličky aj ďalších 150 zamestnancov Generálneho riaditeľstva v Bratislave, ktorí mali čo dočinenia s riadením Správ železničnej dopravnej cesty. Stanú sa nepotrebnými.
"Týmto krokom by sme mali ročne ušetriť 140 miliónov korún. Samozrejme, že pri výbere zamestnancov budúcich Oblastných riaditelstiev budeme vyberať odborníkov hlavne z vlastných zdrojov."
A čo sa stane s nehnuteľnosťami, ktoré sú vlastníctvom železníc, po zrušení Správ železničnej dopravnej cesty, veď len v Košiciach boli tri?
"Hľadáme možnosti ich racionálneho využitia, je ale možné, že sa dajú do prenájmu, prípadne ponúknu na odpredaj."
Následne od 1. januára 2005 dôjde k odčleneniu správcovskej činnosti od údržby trate, ktorého hlavným cieľom je vytvorenie vzájomného podnikateľského vzťahu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári