Pilot Martin Hronec, ktorý prežil haváriu dvoch stíhačiek MiG
Hronec až na malé odreniny neutrpel pri havárii žiadne zranenia. K núdzovému opusteniu stroja pristúpil potom, ako počas cvičného letu vo večerných hodinách 6. novembra narazilo doňho lietadlo druhého stíhača. "Keďže bola noc, nevidel som ako sa lietadlo ku mne približuje, ani to, že už bolo v nebezpečnej blízkosti za mnou," opísal Hronec sekundy bezprostredne pred nárazom. Následne ostalo lietadlo v plameňoch. "Musel som prekonať pomerne veľké sily, než som uchopil katapultážne rukoväte. Nebol čas rozmýšľať, čo bude, pretože lietadlo bolo neovládateľné a padalo k zemi," doplnil.
Po katapultáži cítil obrovské uvoľnenie. To však trvalo veľmi krátko, pretože sa ocitol v zalesnenom teréne. "Na zemi bolo asi desať centimetrov snehu a nikde naokolo svetlo iba hviezdy na nebi," priblížil Hronec. Našťastie mu ostala baterka, a tak sa mu podarilo nájsť núdzovú dávku s jedlom, zápalkami a svetlicami. Pripravil si oheň a asi po pol hodine začul zvuk vrtuľníka. Vystrelil preto červené svetlice, aby ho našli. Vrtuľník ho pravdepodobne zbadal, avšak onedlho odišiel. Chýbalo mu totiž zariadenie na nočné videnie, ktoré doteraz nie je štandardne vo výbave vzdušných síl. Pilota nakoniec našli pozemní záchranári.
Po katapultáži Hronca previezli do Spišskej Novej Vsi a následne do Košíc. Stadiaľ ho prepustili do domáceho liečenia. Na stíhačkách typu MiG-29 má Hronec nalietaných takmer 400 hodín. Celkovo na prúdových lietadlách absolvoval 1300 hodín.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári