Väčšina volaní na linku 112 je neoprávnených a dá sa povedať, že zo sto volaní je len päť oprávnených.
V uplynulých dňoch v rámci pracovného rokovania vedúcich základných záchranných zložiek IZS v kraji vyhodnocovali doterajšiu činnosť tiesňového strediska..
"Podľa údajov počet tiesňových volaní v júli predstavoval vyše 102-tisíc zaznamenaných hovorov a z uvedeného počtu bolo len 5,16 % oprávnených. Zvyšných 94, 84 % tvoria falošné volania. V auguste zo 72 157 volaní bolo oprávnených len 6,80 % a v septembri z 74 tisíc volaní sa skutočného dovolania pomoci týkalo necelých päť percent. Vzhľadom k technickej, finančnej a legislatívnej náročnosti sa tento nový systém bude budovať niekoľko rokov vo viacerých etapách. Pritom v roku 2007 by mal plniť svoje funkcie v plnom rozsahu a zabezpečiť pre každého volajúceho vyššiu rýchlosť, kvalitu a efektívnosť poskytovanej pomoci," informoval
vedúci oddelenia ochrany obyvateľstva a IZS Mgr. Štefan Košík.
Súčasne vedúci jednotlivých zložiek IZS hodnotili súčinnosť operačných stredísk s koordinačným strediskom IZS Košického kraja. "Dôležité je zabezpečiť jednotný a koordinovaný postup nasadzovania jednotiek jednotlivých záchranárskych zložiek na území Košického kraja. Dohodli sme sa, že pri vzniku zložitejších mimoriadnych situácií sa vytvorí pracovná skupina, ktorá bude priebežne v istých časových limitoch hodnotiť súčinnosť zložiek pri konkrétnych akciách."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári