Korzár logo Korzár Košice

Železnice SR a Železničná spoločnosť si odporujú, či pokladníčky majú o výluke ľudí informovať

Košice - Výluky na železniciach sú častou záležitosťou, dobrým zvykom však býva, že prepravca cestujúceho pred zakúpením si cestovného lístka na túto

skutočnosť upozorní. Nie je to tak vždy, ako sme sa dozvedeli od ženy, ktorá včera cestovala z Košíc do Prešova.

"Na košickej stanici som si kúpila ráno cestovný lístok na vlak do Prešova s odchodom o 7.45 hod. Nastúpila som doň s vedomím, že sa pohodlne dopravím do cieľa svojej cesty. Z tohto pocitu ma však prebudila sprievodkyňa pri kontrole lístka, keď mi zvestovala, že v Kysaku musím prestúpiť na autobus. Ľuďom vo vlaku sa to nepáčilo, hromžili, no čo už v takej chvíli narobíte. Keby to aspoň vyhlásili v rozhlase pred odchodom vlaku, vrátila by som lístok a podľa rozhovoru s cestujúcimi vo vlaku by tak urobili viacerí," dozvedeli sme sa od pani Kataríny, ktorá dodala: "V Kysaku som teda spoločne s ostatnými prestúpila na autobus, no ten nás doviezol len do Drienovskej Novej Vsi, tam začali niektorí vystupovať. Opýtala som sa teda vodiča, či pokračuje v ceste do Prešova. Odpovedal, že musím vystúpiť a opäť prestúpiť na vlak, o tom som tiež nebola informovaná. na tridsiatich kilometroch cesty sa teda dvakrát prestupovalo, keby som to vedela, šla by som autobusom," vysvetľuje pani Katarína, ktorá považuje správanie sa pracovníkov železníc za nekorektné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Pripadala som si ako v nejakej zaostalej krajine, železnice chcú asi zarobiť stoj čo stoj. Vôbec im nevadí, že s ľuďmi, svojimi zákazníkmi, narábajú ako s chovnými králikmi."

O vyjadrenie k spomínaným skutočnostiam sme požiadali zástupcu vedúceho oddelenia riadenia dopravy pre výluky ŽSR Gabriela Sikorského.

"Na trati sa robila pravidelná údržba, nič mimoriadne. Trvala štyri dni v čase od 7.25 do 11.50 hod., no dnes by už malo byť všetko v poriadku. Informovanosť cestujúcich je však už v kompetencii Železničnej spoločnosti. Jej pracovníci, čiže pokladníčky, sú povinné o týchto veciach ľudí vopred informovať, vo vlaku sprievodkyňa môže prestup už len pripomenúť. Odo mňa majú všetky informácie o výlukách, zrejme si svoje povinnosti neplnia, už viackrát im to bolo vytknuté," vysvetlil G. Sikorský.

SkryťVypnúť reklamu

Prednosta Obchodno-prepravnej správy osobnej prepravy Železničnej spoločnosti Ing. Ladislav Olexa má však na vec iný názor.

"Nie je povinnosťou osobnej pokladníčky informovať cestujúcu verejnosť o výlukách, pretože cestujúci si môže cestovný lístok zakúpiť aj v predpredaji, a to najskôr 60 dní pred nástupom cesty. Navyše cestovné lístky neplatia na konkrétny vlak, pokial nie sú viazané k rezervačnému dokladu, či už miestenke, alebo ležadlu. Cestujúci môže v čase platnosti cestovného lístka cestovať ľubovoľným vlakom," vysvetľuje L. Olexa a dodáva, že o konaní výluk a o prestupe na iný dopravný prostriedok je cestujúca verejnosť informovaná výveskami. "Tie sú umiestnené na viditeľných miestach v priestoroch železničnej stanice. Zároveň pred každým pravidelným odchodom vlaku, ktorého sa výluka týka, sú cestujúci o prestupe na iný dopravný prostriedok priebežne upozorňovaní staničným rozhlasom. V prípade, že cestujúci využili cestovný lístok na celej trati, ani v prípade výluky nemajú nárok na vrátenie cestovného."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu