skutočnosť upozorní. Nie je to tak vždy, ako sme sa dozvedeli od ženy, ktorá včera cestovala z Košíc do Prešova.
"Na košickej stanici som si kúpila ráno cestovný lístok na vlak do Prešova s odchodom o 7.45 hod. Nastúpila som doň s vedomím, že sa pohodlne dopravím do cieľa svojej cesty. Z tohto pocitu ma však prebudila sprievodkyňa pri kontrole lístka, keď mi zvestovala, že v Kysaku musím prestúpiť na autobus. Ľuďom vo vlaku sa to nepáčilo, hromžili, no čo už v takej chvíli narobíte. Keby to aspoň vyhlásili v rozhlase pred odchodom vlaku, vrátila by som lístok a podľa rozhovoru s cestujúcimi vo vlaku by tak urobili viacerí," dozvedeli sme sa od pani Kataríny, ktorá dodala: "V Kysaku som teda spoločne s ostatnými prestúpila na autobus, no ten nás doviezol len do Drienovskej Novej Vsi, tam začali niektorí vystupovať. Opýtala som sa teda vodiča, či pokračuje v ceste do Prešova. Odpovedal, že musím vystúpiť a opäť prestúpiť na vlak, o tom som tiež nebola informovaná. na tridsiatich kilometroch cesty sa teda dvakrát prestupovalo, keby som to vedela, šla by som autobusom," vysvetľuje pani Katarína, ktorá považuje správanie sa pracovníkov železníc za nekorektné.
"Pripadala som si ako v nejakej zaostalej krajine, železnice chcú asi zarobiť stoj čo stoj. Vôbec im nevadí, že s ľuďmi, svojimi zákazníkmi, narábajú ako s chovnými králikmi."
O vyjadrenie k spomínaným skutočnostiam sme požiadali zástupcu vedúceho oddelenia riadenia dopravy pre výluky ŽSR Gabriela Sikorského.
"Na trati sa robila pravidelná údržba, nič mimoriadne. Trvala štyri dni v čase od 7.25 do 11.50 hod., no dnes by už malo byť všetko v poriadku. Informovanosť cestujúcich je však už v kompetencii Železničnej spoločnosti. Jej pracovníci, čiže pokladníčky, sú povinné o týchto veciach ľudí vopred informovať, vo vlaku sprievodkyňa môže prestup už len pripomenúť. Odo mňa majú všetky informácie o výlukách, zrejme si svoje povinnosti neplnia, už viackrát im to bolo vytknuté," vysvetlil G. Sikorský.
Prednosta Obchodno-prepravnej správy osobnej prepravy Železničnej spoločnosti Ing. Ladislav Olexa má však na vec iný názor.
"Nie je povinnosťou osobnej pokladníčky informovať cestujúcu verejnosť o výlukách, pretože cestujúci si môže cestovný lístok zakúpiť aj v predpredaji, a to najskôr 60 dní pred nástupom cesty. Navyše cestovné lístky neplatia na konkrétny vlak, pokial nie sú viazané k rezervačnému dokladu, či už miestenke, alebo ležadlu. Cestujúci môže v čase platnosti cestovného lístka cestovať ľubovoľným vlakom," vysvetľuje L. Olexa a dodáva, že o konaní výluk a o prestupe na iný dopravný prostriedok je cestujúca verejnosť informovaná výveskami. "Tie sú umiestnené na viditeľných miestach v priestoroch železničnej stanice. Zároveň pred každým pravidelným odchodom vlaku, ktorého sa výluka týka, sú cestujúci o prestupe na iný dopravný prostriedok priebežne upozorňovaní staničným rozhlasom. V prípade, že cestujúci využili cestovný lístok na celej trati, ani v prípade výluky nemajú nárok na vrátenie cestovného."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári