Jurečkovej, riaditeľky pedagogicko-psychologickej poradne v okrese Košice III.
"Piaty rok je vývinovým obdobím života, ktoré by už dieťa malo tráviť v kolektíve rovesníkov. Dôležité je, aby sa naučilo spolupracovať a prispôsobovať autorite iného dospelého človeka mimo vlastnej rodiny," vysvetľuje psychologička.
"Prípravné ročníky sú koncipované tak, aby rozvíjali psychické procesy, ktoré majú napomôcť úspešne sa začleniť do školského procesu," pokračuje Viera Jurečková.
"V škôlke sa rôzvíjajú zručnosti detí, cibrí reč, sluchové a zrakové vnímanie. Dieťa sociálne i emocionálne dozrieva a rozširuje si vedomosti. Dieťa, ktoré takúto skúsenosť nemá a začína ju získavať až v škole, má sťaženú situáciu," vysvetľuje psychologička.
Kým v materských školách deti psychicky dozrievajú a učia sa formou hry, naopak, škola, založená na tvrdšej disciplíne, je na dieťa už náročnejšia.
"V prípade, že dieťa ešte nie je dostatočne pripravené a nepodáva dostatočný výkon v škôlke, nič sa nedeje. V škole je to už problém, tam sa ohľady neberú. Jeho výkon sa očakáva a automaticky porovnáva s rovesníkmi," dokončí Viera Jurečková.
V neposlednom rade sa práve v poslednej triede škôlky pri predškolskej príprave môžu odhaliť i rôzne poruchy učenia či správania detí, pri ktorých odborníci odporúčajú odklad nástupu do školy. Vyhnete sa tým nepríjemnostiam a získaný čas môžete využiť v prospech dieťaťa.
Autor: las
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári