Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 20. október, 2017 | Meniny má Vendelín

Telekomunikácie urobili chybu, doplatí na to zákazník

Košice - Na kurióznu situáciu nás upozornila staršia čitateľka, ktorá sa k nám do redakcie prišla posťažovať na bizarný postup Slovenských

telekomunikácií. Tie jej omylom zaúčtovali dvakrát poplatok za prenájom telefónneho prístroja, ale aj keď chybu uznávajú, nič jej to nie je platné. Aby došlo k náprave, musí zase zacvakať len ona sama...

"Volala som na ich kontaktné číslo, kde mi potvrdili, že došlo k omylu. Peniaze mi však vrátia iba vtedy, ak o to požiadam písomne, alebo zájdem na Infotel a osobne podám sťažnosť. Tam sa však musím dopraviť električkou a za dve jazdy zaplatím ako dôchodca dvanásť korún. Inak by ma to stálo dvojnásobok, čo by prevyšovalo sumu, ktorú mi naúčtovali navyše - ide o osemnásť korún... No a ak by som mala podať sťažnosť písomne, vyšlo by ma to ešte viac - okrem cestovného, keďže na poštu sa musím nejako dostať, by som zaplatila osemkorunovú poštovú známku... Odhliadnuc od peňazí, mám zdravotné problémy, takže už len cesta k zastávke a vybavovanie sťažnosti by bolo pre mňa dosť zaťažujúce. Nechápem, prečo mi tých pätnásť korún jednoducho neodúčtujú v nasledujúcej faktúre," hovorí Košičanka Marta Ternová, ktorá by nad osemnástimi korunami mávla rukou, ako jej všetci radia, ale ide jej o princíp. Prečo by mal zákazník doplácať na chybu poskytovateľa nejakých služieb, alebo mu nechávať nejaký tringelt?

Slová pani Ternovej nám potvrdila aj pracovníčka na informačnej linke 0800 123 456. "Podľa všeobecných podmienok musí klient uplatniť reklamáciu buď písomne alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke Infotelu. Po prešetrení reklamácie bude poplatok dotyčnej určite vrátený, ale telefonicky sťažnosť nemôžme prebrať," konštatovala informátorka.

Oslovili sme teda hovorcu Slovenských telekomunikácií Radoslava Bielku s otázkou, prečo nemožno vyriešiť reklamáciu tak, aby to zákazníčku nič nestálo. "Je nám veľmi ľúto, že k takejto situácii (dvakrát naúčtovaný poplatok za prenájom telefónneho prístroja) vôbec došlo, každopádne, zákazníčke môžeme poradiť iba to, aby buď osobne navštívila Infotel, kde s ňou náš zamestnanec ochotne spiše tlačivo o reklamácii, alebo nech pošle písomnú reklamáciu na adresu reklamácií uvedenú na svojom účte. Z hľadiska právnej istoty a ďalšieho dokazovania predmetnej reklamácie naša spoločnosť nemá inú možnosť ako overiť totožnosť zákazníka, ktorý podáva reklamáciu, písomným podaním. A to bez ohľadu na to, či ide o väčšiu alebo o malú sumu peňazí (ako v tomto konkrétnom prípade). Písomne podaná reklamácia je aj v záujme zákazníka a obsahuje okrem iného aj vlastnoručný podpis užívateľa, teda je to jedna z identifikácií užívateľa podávajúceho reklamáciu, ktorý svojím podpisom potvrdzuje obsah reklamácie. Po prijatí je písomná reklamácie riadne evidovaná a fyzicky archivovaná v zložke užívateľa. V prípade potreby je to jednoznačný doklad o tom kedy a kde podal zákazník reklamáciu a čo bolo jej obsahom," konštatoval R. Bielka.

Pani Ternová sa rozhodla, že si reklamáciu uplatňovať nebude - nestojí jej to za to. "Nech teda majú v Telekomunikáciách na kávu," dodáva sarkasticky.

Neprehliadnite tiež

Košickí hokejisti v šlágri porazili majstra

Oceliari vyhrali v 13. kole Tipsport ligy nad Banskou Bystricou.

Rodička z Trebišova má po požiari v sále rozsiahle popáleniny

Mamu i syna previezli do Košíc. Polícia začala vyšetrovanie.

Športový piatok na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch.

Bardejov sa uchádza o investíciu za 55 miliónov eur

Nemecká spoločnosť Kamax plánuje rozšíriť výrobu o 125 miest.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum: V banskobystrickej župe by Lunter získal vyše päťdesiat percent

V žilinskej župe sa ukazuje tesný súboj medzi Blanárom zo Smeru a Jurinovou, kandidátkou opozície.

SVET

Dotlačia Babiša do vlády s extrémistami?

Aj tak môžu dopadnúť české voľby.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 768
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 269
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 403
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 386
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 071
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 939
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 071
  8. Splnený sen 1 058
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 974
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 948

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop