Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Telekomunikácie urobili chybu, doplatí na to zákazník

Košice - Na kurióznu situáciu nás upozornila staršia čitateľka, ktorá sa k nám do redakcie prišla posťažovať na bizarný postup Slovenských

telekomunikácií. Tie jej omylom zaúčtovali dvakrát poplatok za prenájom telefónneho prístroja, ale aj keď chybu uznávajú, nič jej to nie je platné. Aby došlo k náprave, musí zase zacvakať len ona sama...

"Volala som na ich kontaktné číslo, kde mi potvrdili, že došlo k omylu. Peniaze mi však vrátia iba vtedy, ak o to požiadam písomne, alebo zájdem na Infotel a osobne podám sťažnosť. Tam sa však musím dopraviť električkou a za dve jazdy zaplatím ako dôchodca dvanásť korún. Inak by ma to stálo dvojnásobok, čo by prevyšovalo sumu, ktorú mi naúčtovali navyše - ide o osemnásť korún... No a ak by som mala podať sťažnosť písomne, vyšlo by ma to ešte viac - okrem cestovného, keďže na poštu sa musím nejako dostať, by som zaplatila osemkorunovú poštovú známku... Odhliadnuc od peňazí, mám zdravotné problémy, takže už len cesta k zastávke a vybavovanie sťažnosti by bolo pre mňa dosť zaťažujúce. Nechápem, prečo mi tých pätnásť korún jednoducho neodúčtujú v nasledujúcej faktúre," hovorí Košičanka Marta Ternová, ktorá by nad osemnástimi korunami mávla rukou, ako jej všetci radia, ale ide jej o princíp. Prečo by mal zákazník doplácať na chybu poskytovateľa nejakých služieb, alebo mu nechávať nejaký tringelt?

Skryť Vypnúť reklamu

Slová pani Ternovej nám potvrdila aj pracovníčka na informačnej linke 0800 123 456. "Podľa všeobecných podmienok musí klient uplatniť reklamáciu buď písomne alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke Infotelu. Po prešetrení reklamácie bude poplatok dotyčnej určite vrátený, ale telefonicky sťažnosť nemôžme prebrať," konštatovala informátorka.

Oslovili sme teda hovorcu Slovenských telekomunikácií Radoslava Bielku s otázkou, prečo nemožno vyriešiť reklamáciu tak, aby to zákazníčku nič nestálo. "Je nám veľmi ľúto, že k takejto situácii (dvakrát naúčtovaný poplatok za prenájom telefónneho prístroja) vôbec došlo, každopádne, zákazníčke môžeme poradiť iba to, aby buď osobne navštívila Infotel, kde s ňou náš zamestnanec ochotne spiše tlačivo o reklamácii, alebo nech pošle písomnú reklamáciu na adresu reklamácií uvedenú na svojom účte. Z hľadiska právnej istoty a ďalšieho dokazovania predmetnej reklamácie naša spoločnosť nemá inú možnosť ako overiť totožnosť zákazníka, ktorý podáva reklamáciu, písomným podaním. A to bez ohľadu na to, či ide o väčšiu alebo o malú sumu peňazí (ako v tomto konkrétnom prípade). Písomne podaná reklamácia je aj v záujme zákazníka a obsahuje okrem iného aj vlastnoručný podpis užívateľa, teda je to jedna z identifikácií užívateľa podávajúceho reklamáciu, ktorý svojím podpisom potvrdzuje obsah reklamácie. Po prijatí je písomná reklamácie riadne evidovaná a fyzicky archivovaná v zložke užívateľa. V prípade potreby je to jednoznačný doklad o tom kedy a kde podal zákazník reklamáciu a čo bolo jej obsahom," konštatoval R. Bielka.

Skryť Vypnúť reklamu

Pani Ternová sa rozhodla, že si reklamáciu uplatňovať nebude - nestojí jej to za to. "Nech teda majú v Telekomunikáciách na kávu," dodáva sarkasticky.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  5. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  6. Zázračná škola so zelenou strechou
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Crème de la crème po slovensky
  9. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  10. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 587
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 099
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 704
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 924
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 485
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 344
  7. Po Slovensku na motorke 5 992
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 5 875
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 258
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 191
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Riaditeľka školy ukazuje, kde bude stáť nový skatepark.

Zmenší sa parkovisko, hrozia sťažnosti ľudí.


a 1 ďalší 10 h
V tomto dome na Kmeťovej ulici sídli notársky úrad Vojtecha Kavečanského. Aktuálne má výkon funkcie pozastavený.

Stopli mu výkon funkcie, mohlo to byť inak.


10 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Situáciu pokazili aj futbalové zápasy.


16 h
Peter Paluda odpovedá na otázky novinárov po pojednávaní v kauze Kuciak na Najvyššom súde.

Čelil Harabinovi, zlákala ho SaS. Neskôr to ľutoval.


13 h

Budú sa Fico, Kotleba, Harabin a spol. na jeseň nadchýňať nevídanou lojalitou svojho elektorátu?


Slovenský futbalista Milan Škriniar a fyzioterapeut Marián Prelovský.

Slovensko patrí medzi outsiderov.


Pavol Spál 18 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop