havárii bolo na ňom vykonané STK, pričom sa ním zaoberali súdni znalci.
"Najprv som bol za vyšetrovateľom prípadu. Veľa som sa nedozvedel, vodiča zatiaľ nevypočuli," hovorí Ing. Gerši, ktorého kroky následne viedli do stanice technickej kontroly.
"Práve stojím pri autobuse, ľudia, ktorí robili expertízu, vravia, že bolo všetko v poriadku. Niektoré súčiastky sa ešte expertíze podrobujú. Brzdy sú však dobré, aj teraz je autobus natlakovaný a držia bez problémov," vysvetľuje Ing. Gerši a na našu otázku, ako je možné, že ručná brzda je v poriadku, keď na kopci nevydržala, dodáva: "Nik nevie, ako ju zatiahol, brzda má totiž západky. Je totiž pneumatická, bohvie, ako to bolo. Vyzerá to tak, že zlyhal vodič, ale to je ešte predmetom vyšetrovania. Až to ukáže, ako k udalosti došlo."
Vodiči košickej SAD-ky však tvrdia, že postup pri ktorom musia všetci pasažieri opustiť v prípade poruchy vozidlo, sa v praxi príliš nedodržiava...
"Možno si to niekto zjednodušuje. Keď je autobus na rovine, je predpoklad, že sa nepohne. Až súdy však vyrieknu konečný ortieľ, predpokladám, že sa vyšetrovanie bude ťahať aj okolo jedného roka."
A čo bude s vodičom inkriminovaného autobusu?
"Pravdepodobne sa s ním rozlúčime, nemôžeme si dovoliť riskovať. V týchto pracovno - právnych veciach musíme pritvrdiť."
Na otázku, či SAD pripravuje pozostalým aspoň nejaké odškodnenie, riaditeľ odpovedal: "Dnes sa zúčastníme na pohrebe, posielali sme kondolenčné telegramy. Budeme sa zaoberať aj otázkou pomoci pre pozostalých, ešte sme však o tom nerozprávali."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári