Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Z. Trebuľa: Správa ciest neurobila nič pozitívne pre výstavbu cesty na Miškolc!

Košice - Hľadanie možností na realizáciu komunikácie z Košíc k maďarskej hranici bolo hlavnou témou pracovného stretnutia, na ktoré pozval primátor

Zdenko Trebuľa (snímka na titulnej strane) zástupcov Cestných stavieb, Inžinierskych stavieb, Útvaru hlavného architekta, Správy komunikácií Košice a Oddelenia výstavby a životného prostredia Magistrátu mesta Košice. Napriek pozvaniu sa na stretnutí nezúčastnil riaditeľ košického Investorského útvaru Slovenskej správy ciest Jozef Uebersax, ani žiadny jeho zástupca.

Primátor Košíc vyslovil veľkú nespokojnosť s prístupom Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá podľa neho nehľadá reálne možnosti na čo najrýchlejšie vybudovanie rýchlej cesty smerom na Miškolc, predstavujúcej napojenie východného Slovenska na európsku diaľničnú sieť cez Maďarsko.

Skryť Vypnúť reklamu

"SSC Košice neurobila nič pozitívne pre riešenie tohoto životne dôležitého problému nášho regiónu," skonštatoval Zdenko Trebuľa. "Namiesto hľadania razantného a rýchleho riešenia predkladá ministerstvu dopravy najzložitejšie modely s neúmerne vysokými finančnými nákladmi."

Na nedávnom stretnutí so zástupcami ministerstva dopravy prezentovala SSC projekt, ktorého prípravná fáza by mala trvať 5 rokov s perspektívou ukončenia stavebných prác až v roku 2011. Navrhovaný variant nevyužíva existujúcu komunikáciu, ale počíta s úplne novou cestou. Na realizáciu by bolo treba viac ako tri miliardy korún. "Takúto sumu do Košíc nedostaneme nikdy. Veď aj na rozostavanú druhú etapu križovatky Prešovská Sečovská bolo na tento rok schválených len 80 miliónov korún," poznamenal generálny riaditeľ Inžinierskych stavieb Jaroslav Jarábek a priklonil sa k návrhu primátora Zdenka Trebuľu, ktorý zorganizoval stretnutie zainteresovaných práve s cieľom nájsť rýchlejšie riešenie s využitím existujúcej cesty I. triedy v rozšírenom profile a s vybudovaním obchvatov na kritických bodových uzloch v obciach. "Treba to riešiť rýchlo a operatívne, s takými prostriedkami, ako máme," dodal Jaroslav Jarábek. "Podľa európskych noriem sa za dostupnú diaľnicu považuje tá, ktorá je v okruhu 100 kilometrov. Tento bod je pre nás Miškolc. Treba dosiahnuť, aby bol dostupný po kvalitnej ceste. Nemusí to byť rýchlostná komunikácia, stačí, ak bude kvalitná."

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa finančného riaditeľa Cestných stavieb Jána Kravčáka pri využití a rozšírení existujúcej cesty by sa príprava mohla skrátiť, pretože by odpadol zdĺhavý posudzovací a schvaľovací proces. K výstavbe by sa vyjadrovali len obce a majitelia pozemkov. "Jediným limitujúcim faktorom môže byť výkup pozemkov. Inak odhadujem čas do začatia výstavby na jeden až jeden a pol roka."

Všetci účastníci stretnutia hovorili o nevyhnutnosti začať s výstavbou čo najskôr.

"Musíme spojiť financie, združiť sa s obcami a začať čím skôr, aby sme pred investormi, ktorí majú záujem podnikať v regióne, mohli nielen deklarovať, že naše zámery sú skutočné. Musíme dosiahnuť skvalitnenie prepravy a skrátenie prepravných časov," povedal primátor Zdenko Trebuľa.

Skryť Vypnúť reklamu

Popri obciach okolo cesty k maďarskej hranici by sa do projektu mohol zapojiť aj priemyselný park Kechnec. Ten bude v budúcich rokoch rásť a je predpoklad, že za prácou tu budú dochádzať ľudia zo širokého okolia práve po spomínanej ceste. Z maďarskej strany je záujem o využívanie košického letiska a perspektívne aj spaľovne. To všetko môže priniesť podstatne väčšiu záťaž na komunikáciu medzi Košicami a maďarskou hranicou.

V závere augusta sa zainteresované subjekty stretnú na magistráte opäť. Dovtedy by mala svetlo sveta uzrieť predštúdia rozšírenia existujúcej cesty s riešením najväčších bodových závad, spolu s výhodami takéhoto riešenia a finančnými odhadmi, na ktorej sa budú podieľať odborníci z Cestných aj Inžinierskych stavieb, Útvaru hlavného architekta i Správy komunikácií. O iniciatíve bude informovaný aj riaditeľ košického Investorského útvaru Slovenskej správy ciest.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  7. Od Česka až po Jadran
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 834
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 757
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 221
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 6 103
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 457
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 692
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 240
  8. Od Česka až po Jadran 2 977
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 842
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 141
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné.

Lekár cudzie zavinenie predbežne vylúčil.


SITA 3 h
Miesto nehody.

Peugeot nedal prednosť.


4 h
Pápež František odslúži bohoslužbu v priestore pred Mestskou športovou halou, kam zavítal pred 26 rokmi aj Ján Pavol II.

Parkovanie umožnia na letisku i diaľnici.


4 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda NR SR Boris Kollár a minister zdravotníctva SR Vladimír Lengvarský.

Čo je to falošná menšinovosť a prečo ju politici ľúbia.


5 h
Sme rodina hlasuje proti Lengvárského plánu na zvýhodnenie očkovaných

Ak Lengvarského zákon neprejde, očkovaným sa lockdown nevyhne.


10m

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop