cestujúcich - Letisko Košice". Udialo sa tak z dôvodu zmien v projektovej dokumentácii podľa dodatočného expertízneho posudku a suma oproti pôvodne predpokladaným nákladom z roku 1999 na úrovni 160 miliónov korún bola navýšená na 507 miliónov Sk. Zo štátneho rozpočtu sa ku koncu mája na stavbu čerpali prostriedky vo výške približne 156,2 miliónov korún.
"Skutočne, vláda tento materiál schválila a tak by už nič nemalo brániť dostavbe terminálu. Ten by mal byť podľa schválených termínov dokončený v auguste roku 2004. Zároveň boli na tento rok vyšlenené finančné prostriedky, pričom na dostavbu sa použije 60 miliónov zo štátneho rozpočtu a 40 miliónov zo zdrojov Slovenskej správy letísk," povedala nám hovorkyňa Slovenskej správy letísk Ivana Paulinyová.
Vláda teda schválila materiál predložený rezortom dopravy bez zmien. V ňom sa totiž navrhovalo, aby sa na dostavbu terminálu na letisku Košice vyčlenilo v roku 2003 z prostriedkov štátneho rozpočtu 60 miliónov Sk. Výberové konanie na dokončenie stavby sa uskutoční rokovacím konaním bez zverejnenia.
Realizácia terminálu sa začala v roku 1999 posúdením stavebného zámeru. Cena verejnej práce vtedy nepresahovala stanovený limit 200 miliónov korún, preto na jej začatie nebol potrebný súhlas vlády.
Samotná stavba začala 1. mája 2001. Rozsah stavby sa však upresňoval z hľadiska bezpečnosti a dodatočného zakomponovania požiadaviek schengenskej dohody na vybavovací proces cestujúcich. Projekt sa rozšíril z 13 na 26 stavebných objektov a 14 prevádzkových a technologických súborov. Výška projektu následne značne prevýšila pôvodný predpokladaný náklad a rezort dopravy na prelome rokov 2002/2003 uložil vypracovať nezávislý expertízny posudok na posúdenie opodstatnenosti zvyšovania ceny prác. Ten potvrdil oprávnenosť predpokladaných nákladov na stavbu.
Terminál má byť súčasťou komplexu vybavovacieho priestoru, ktorý tvorí vybavovacia plocha, terminál a prednádražie. Má plánovanú ročnú kapacitu 700-tisíc cestujúcich. Z 26 stavebných objektov celej stavby je už ukončených desať, pričom hlavný stavebný objekt je zastrešený na úrovni hrubej stavby.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári