Steelu.
"Na základe našich poznatkov, ako aj štatistík o počte prepravených, ktoré má k dispozícii spomínaná spoločnosť, sme zistili, že dochádza k neustálemu úniku tržieb. V tejto súvislosti je nutné dodať, že tieto peniaze nám v konečnom dôsledku môžu chýbať pri rozhodovaní o cene tarify. Preto sme sa rozhodli, že od 1. júla zriadime nový systém odbavovania cestujúcich," povedal nám dopravný riaditeľ DPMK Bc. Štefan Dutko.
Ako ďalej uviedol pri autobusoch smerujúcich do železiarní už dávnejšie zaviedli systém nastupovania cez predné dvere. Podobný systém sa bude uplatňovať aj v električkách.
"V autobusoch sa podarilo čiastočne eliminovať čiernych pasažierov, no navyše ešte znefunkčníme všetky znehodnocovače lístkov. To znamená, že lístok si bude môcť cestujúci označiť len pri vodičovi. Denne navážame týmto smerom 13-tisíc ľudí, no mesačníkov predáme len polovicu. Čo sa týka jednorazových lístkov, tých sa predá denne okolo 5700 kusov. Z toho nám jasne vychádza, že sa nám niekde peniaze strácajú. V električkách teda pristúpime k podobnému modelu. Ten, kto chce cestovať na lístok, si ho označí pri vodičovi. Ostatní, teda majitelia mesačníkov, budú mať vstup do voza neobmedzený," vysvetľuje Š. Dutko a na margo veci dodáva, že problém robí hlavne prechod cez tarifné pásma.
"Aj keď niekto má mesačník na prvé tarifné pásmo, po prechode do druhého si veľa ľudí lístok neznehodnotí. Toto už nebude môcť robiť, keďže si ho bude musieť štiknúť priamo pri predných dverách. Pri sústredených prepravných kontrolách máme neraz aj 15 prípadov, keď nevieme jednoznačne dokázať, ako si pasažieri lístok štikli. Majú na to rôzne zariadenia, ktoré využívajú, aby oklamali revízorov. Neraz tvrdia, že chceli vystúpiť, no ešte hrali karty. Týmto spôsobom prichádzame o 70-tisíc korún mesačne. Ak vezmeme do úvahy celý rok, tvorí to takmer milión. Vieme, že ľudia budú tieto veci kritizovať, ale musíme sa tým zaoberať. Začíname smerom na U. S. Steel a späť, no neskôr pribudnú aj iné problemové trasy v samotnom meste."
DPMK v minulom roku tvrdo pristupoval k vymáhaniu pokút za cestovanie načierno. Ako sme sa dozvedeli, len na pokutách, či riešeniach v rámci exekučných konaní vyzbierali 12,5 milióna korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári