Komenského ulici. Ten narazil do ľavých zadných dverí fordu, kde sa smrteľne zranilo dvojmesačné dieťa. Vodiča odsúdili trestným rozkazom, vrátane päťročného zákazu vedenia motorového vozidla. Aj keď S. Horváth podľa vlastných slov stále nie je so smrťou malej Michaelky - dcérky jeho známej, ktorú viezol do Valalík vyrovnaný, s rozsudkom nie je spokojný, pretože súd rozhodoval v skrátenom konaní bez jeho prítomnosti.
"Ťažko mi je o tom hovoriť, pretože ľudia to budú zrejme vnímať tak, že čo vlastne chcem, ide mi však o to, že sa mali zaoberať mojou obhajobu. Totiž značka STOP, ktorá bola na Obrancov mieru odkiaľ som vychádzal bola osadená možno 12 metrov pred križovatkou. Ja jazdím dvadsať rokov po celej Európe, kde sa možno riadiť len dopravným značením, no táto značka bola postavená na mieste mimo môjho zorného poľa. Dôkazom zlého osadenia je fakt, že Správca komunikácií po nehode premiestnil značku priamo pred križovatku - tam kde má byť."
S. Horvát uvádza, že dodnes je na mieste pôvodnej značky torzo odpílenej tyče.
Logika však hovorí, že tam treba zastať, lebo je to vedľajšia cesta. "Ja jazdím automaticky, tou križovatkou som išiel za posledných 10 rokov prvýkrát a jej hranicu som nepostrehol, keby značka bola pred križovatkou, ako je dnes, zastavil by som určite."
Horváth sa týmto argumentom bránil pre vyšetrovateľom, ktorý si vyžiadal stanovisko dopravného SKK, kde dopravný inžinier Anton Petrus uviedol, že nemá znalosti o znovu osadení dopravnej značky. "Čo je to za dopravný inžinier, čo nemá znalosti o osadení značky," pýta sa Horváth, ktorý je presvedčený, že po nehode značku premiestnili.
Referent SKK Anton Petrus však odmieta toto tvrdenie. "V zime bola táto značka poškodená preto sa opravovala, ale neprekladala sa ako si myslí ten pán. Zrejme sa z toho chce vyzuť, tá stopka je tam odjakživa. Či by tam stopka bola alebo nie vždy dáva prednosť. Znovu osadzovaná značka tam nebola, že on ju nevidel... bohužiaľ."
A čo čerstvo odpálená tyč. "Taká zmena tam nebola. Robila sa tam iba údržba," stojí si za svojim dopravný inžinier.
Na mieste sme sa boli pozrieť, odpálená tyč sme skutočne videli (na snímke). Odsúdený S. Horváth tvrdí, že tyč je po odpálenej značke, pracovník SKK však oponuje, že sa robila údržba iba na pôvodnej značke. Kde je pravda, ťažko povedať...
My dodajme, že zákonná norma STN N 018 020 týkajúca sa dopraveného značenia však neupravuje vzdialenosť v akej sa má značka osadzovať, teda aj keby S. Horváth dokázal, že tam značka bola, jeho tvrdenie by zrejme neobstálo i na súde, na ktorom by sa mohol brániť. Pravda, súdiac mimo zákonnej normy, ak by sa značka skutočne nachádzal na tomto mieste, treba povedať, že bola priďaleko od križovatky. Podľa nehodových štatistík však nespôsobovala problém vodičom a prakticky smrteľná nehoda na tomto úseku v dôsledku nadania prednosti doposiaľ dopravná polícia neeviduje minimálne za posledných desať rokov.
Autor: ss
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári